Szkolenie z zakresu możliwości eksportowych do regionu SAFTA
- Załączniki
- SAFTA (pdf, 1079 KB)
Myślisz o założeniu firmy - skorzystaj z naszych bezpłatnych webinarów
- Bezpłatne webinarium „Biznesplan w zarysie" 19 marca 2024 w godzinach 10.00-13.00.
Dowiesz się m.in.
- z jakich elementów składa się biznesplan,
- na co zwrócić uwagę przy analizie rynku,
- czym jest analiza SWOT przedsięwzięcia,
- co warto uwzględnić w planie finansowym,
- z jakich źródeł wsparcia na założenie firmy można skorzystać.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie
KLIKNIJ TUTAJ, ABY DOŁĄCZYĆ DO SPOTKANIA
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska
- Bezpłatne webinarium „Jednoosobowa działalność gospodarcza – najważniejsze aspekty formalno-prawne" 20 marca 2024 r. w godzinach 10.00-13.00.
Dowiesz się m.in.:
- jakie są uwarunkowania prowadzenia firmy,
- jakie składki będziesz musiał płacić do ZUS,
- jakie są koszty w działalności,
- jak wybrać najkorzystniejszą dla twojego biznesu formę opodatkowania,
- co to jest podatek VAT i czy zawsze trzeba go płacić,
- jakich formalności należy dopełnić, aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie
KLIKNIJ TUTAJ, ABY DOŁĄCZYĆ DO SPOTKANIA
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska
Na webinary nie obowiązują zapisy. Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.
Serdecznie zapraszamy!
Przedłużenie legalnego pobytu obywateli Ukrainy w Polsce do dnia 30 czerwca 2024
Zmiany w przepisach polegają na przedłużeniu do dnia 30 czerwca 2024 r. m.in.:
- Okresu, w którym pobyt na terytorium RP obywateli Ukrainy, którzy przybyli na to terytorium w związku z działaniami wojennymi w Ukrainie, jest uznawany za legalny;
- Okres ważności wydanych lub udzielonych obywatelom Ukrainy: wiz krajowych, zezwoleń na pobyt czasowy, kart pobytu, polskich dokumentów tożsamości cudzoziemca oraz dokumentów „zgoda na pobyt tolerowany";
- Terminu do opuszczenia przez obywatela Ukrainy terytorium RP;
- Okresu, w którym uznaje się za legalny pobyt obywatela Ukrainy na terytorium RP na podstawie wizy Schengen wydanej przez polski organ lub organ innego państwa obszaru Schengen, a także dokumentów określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1030/2002.
Planowane przyjęcia do służby w Policji w 2024 roku
Praca w Policji to zawód dla tych, którzy chcą robić w życiu coś pożytecznego, czuć wyjątkowość swojej profesji i mieć stałość zatrudnienia.
Rusza nowa rekrutacja
-
Jesteś zainteresowany taką pracą,
-
Przyjdź na spotkanie i dowiedz się jak możesz zrealizować swój cel.
Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie zaprasza na spotkanie, które odbędzie się w siedzibie urzędu, w dniu 06 marca 2024r. godz. 10.00 p. 212
Kto ma szansę na służbę w Policji?
Każdy, kto chciałby wstąpić w szeregi tej formacji musi spełnić następujące wymagania:
-
posiadać polskie obywatelstwo,
-
posiadać nieposzlakowaną opinię,
-
nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
-
korzystać z pełni praw publicznych,
-
posiadać co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
-
posiadać odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
-
dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
-
osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Nabór wniosków o organizowanie robót publicznych
Wnioski o organizowanie robót publicznych rozpatrywane będą zgodnie z „Zasadami organizowania robót publicznych".
Szczegółowe Szczegółowe informacje oraz aktualne druki do pobrania znajdują się w zakładce: https://wegrow.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania .
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie
Anna Wieczorek
PLAN SZKOLEŃ na 2024 r.
- Załączniki
- Plan szkoleń na 2024 r..pdf (pdf, 165 KB)
Solidny Pracodawca Roku
www.solidnypracodawca.pl
https://www.linkedin.com/showcase/solidny-pracodawca-roku/?viewAsMember=true
https://www.youtube.com/channel/UCdAuCIqY01lNgZIhG-tHDkw
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Wysokość limitu podstawowego przyznanych środków KFS na 2024 r. wynosi 328 080,00 zł.
O środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2024 r. mogą wnioskować Pracodawcy, którzy spełniają co najmniej jeden z priorytetów określonych przez Ministra właściwego do spraw pracy.
Priorytety wydatkowania środków KFS ustalone przez Ministra właściwego do spraw pracy w 2024 r.:
1. Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
2. Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych.
3. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych.
4. Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności cyfrowych.
5. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących w branży motoryzacyjnej.
6. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia.
7. Wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców.
8. Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie zarządzania finansami i zapobieganie sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach.
Zasady finansowania kosztów kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu, wniosek o finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz załączniki do wniosku – zamieszczone zostaną na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie: http://wegrow.praca.gov.pl przed planowanym terminem naboru w/w wniosków.
Zachęcam do śledzenia aktualności zamieszczanych na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie: http://wegrow.praca.gov.pl
Osoba do kontaktu: Grażyna Chojecka – pośrednik pracy, tel. 25 792 37 57 wew. 206,
tel. kom. 733 005 674
Powiatowego Urzędu Pracy
w Węgrowie
Anna Wieczorek
Nabór na semestr wiosenny na bezpłatne kierunki kształcenia w CKZiU w Siedlcach
Placówka istnieje już ponad 50 lat na rynku. Posiadamy nowoczesne, dobrze wyposażone pracownie.
ANKIETA BADAJĄCA POTRZEBY SZKOLENIOWE OSÓB UPRAWNIONYCH DO SZKOLENIA ZAREJESTROWANYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W WĘGROWIE
Wypełnioną ankietę proszę przesłać na adres e-mail: bozinska.s@wegrow.praca.gov.pl lub przekazać osobiście najpóźniej do dnia 19.01.2024 r.
ANKIETA BADAJĄCA ZAPOTRZEBOWANIE NA ZAWODY I SPECJALNOŚCI Z UWZGLĘDNIENIEM KWALIFIKACJI I UMIEJĘTNOŚCI NA LOKALNYM RYNKU PRACY
Wypełnioną ankietę proszę przesłać na adres e-mail: bozinska.s@wegrow.praca.gov.pl lub przekazać osobiście najpóźniej do dnia 19.01.2024 r.
HARMONOGRAM GRUPOWYCH PORAD I INFORMACJI ZAWODOWYCH W I KWARTALE 2024 ROKU
Egzaminy certyfikowane z języka polskiego jako obcego.
Ośrodek Języka Polskiego i Kultury Polskiej działający w Uniwersytecie w Siedlcach, decyzją Ministra Edukacji i Nauki nr 20/DWM/2023 z dnia 18 października 2023 r. posiada uprawnienia do przeprowadzania egzaminów z języka polskiego jako obcego na poziomach B1, B2, C1 i C2 w grupie dostosowanej do potrzeb osób dorosłych.
Certyfikat z języka polskiego jako obcego jest jedynym państwowym dokumentem poświadczającym znajomość języka polskiego. Certyfikat na poziomie min. B1 uprawnia do ubiegania się m.in. o obywatelstwo polskie.
TERMINY SESJI EGZAMINACYJNYCH W 2024 r.:
Państwowa Komisja ds. Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego ogłosiła harmonogram sesji egzaminacyjnych w 2024 roku.
Egzaminy z języka polskiego jako obcego odbędą się w następujących terminach i na określonych poziomach biegłości językowej:
- 4-5 lutego 2024 r. (niedziela – poniedziałek): poziom B1 i B2 w grupie dostosowanej do potrzeb osób dorosłych;
- 20-21 kwietnia 2024 r. (sobota – niedziela): poziomy B1 i C1 w grupie dostosowanej do potrzeb osób dorosłych;
- 22-23 czerwca 2024 r. (sobota – niedziela): poziomy B1 i B2 w grupie dostosowanej do potrzeb osób dorosłych oraz B1 i B2 w grupie dostosowanej do potrzeb dzieci i młodzieży
- 16-17 listopada 2024 r. (sobota – niedziela): poziomy B1, C1 i C2 w grupie dostosowanej do potrzeb osób dorosłych.
Szczegóły dotyczące egzaminów i ich kosztów znajdziecie Państwo pod linkiem: https://ojp.uws.edu.pl/oferta/egzaminy-certyfikowane
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
na stanowisko
Starszy inspektor powiatowy
w Referacie Finansowo-Księgowym
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgrowie
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Pani Olga Czarnecka podczas rozmowy kwalifikacyjnej wykazała się dobrą znajomością zagadnień niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych na stanowisku pracy Starszy inspektor powiatowy.
Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy
w Węgrowie
Anna Wieczorek
Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie informuje, że w latach 2023 - 2024 będzie realizował projekt pn. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie węgrowskim (I)" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Osi priorytetowej VI Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza, Działanie 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych, Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.
Głównym celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób bezrobotnych znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy. Projekt jest zgodny z celem szczegółowym FEM 2021-2027 „Poprawa dostępu do zatrudnienia i działań aktywizujących dla wszystkich osób poszukujących pracy, w szczególności osób młodych, zwłaszcza poprzez wdrażanie gwarancji dla młodzieży, długotrwale bezrobotnych oraz grup znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, jak również dla osób biernych zawodowo, a także poprzez promowanie samozatrudnienia i ekonomii społecznej".
Grupę docelową projektu stanowią ogółem 134 osoby bezrobotne, w tym 68 kobiet i 66 mężczyzn zarejestrowanych w PUP należących do grup defaworyzowanych z utrudnionym dostępem do rynku pacy, należące do jednej lub kilku grup:
- osoby młode w wieku 18-29 lat,
- osoby długotrwale bezrobotne - oznacza to bezrobotnych pozostających w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat,
z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych;
- osoby z niepełnosprawnościami,
- osoby o niskich kwalifikacjach - osoby z wykształceniem odpowiadającym poziomowi
ISCED 3 (osoby z wykształceniem średnim lub niższym; do tej grupy nie kwalifikują się osoby z wykształceniem pomaturalnym lub wyższym),
- osoby w wieku 50 lat i więcej,
- kobiety.
Wsparcie dla osób młodych do 29 roku życia będzie udzielane zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce tzn. w ciągu 4 miesięcy
od dnia przystąpienia danej osoby do projektu zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, stażu lub inna forma pomocy prowadzącą do aktywizacji zawodowej.
W 2023 roku projekt obejmie wsparciem 39 osób poprzez:
- bony na zasiedlenie dla 10 osób,
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 19 osób,
- refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla 10 osób.
W 2024 roku projekt obejmie wsparciem 95 osób poprzez:
- staże dla 55 osób,
- prace interwencyjne dla 20 osób,
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 12 osób,
- refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla 8 osób.
Projekt zakłada realizację następujących wskaźników rezultatu:
- liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 79 osób.
Wartość projektu w latach 2023-2024: 3 119 501,29 PLN
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich w latach 2023-2024: 2 651 576,04 PLN
Biuro projektu zlokalizowane jest przy ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów na II piętrze, w budynku dostępnym architektonicznie dla osób z niepełnosprawnościami.
Osoby z niepełnosprawnościami mające trudności z poruszaniem się mogą zgłaszać się do punktu informacyjnego zlokalizowanego na parterze budynku.
Wejście nr 1, szerokość drzwi 160 cm.
Na parkingu dostępne są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Terminy naborów wniosków dla osób bezrobotnych i pracodawców będą zamieszczane w ogłoszeniach w zakładce Aktualności.
Szczegółowe informacje o projekcie można uzyskać telefonicznie pod numerem 733 005 462.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Jak potwierdzić tożsamość w aplikacji mObywatel (mDowód) - film instruktażowy
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z filmem instruktażowym „Jak potwierdzić tożsamość w aplikacji mObywatel".
Celem niniejszego filmu jest zaznajomienie Państwa z procedurą potwierdzania tożsamości za pośrednictwem mobilnej aplikacji mObywatel.
Nabór do Służby Więziennej
Szególowe informacje na stronie https://sw.gov.pl/
- Załączniki
- POST_1_2.png (png, 3457 KB)
Ważne zmiany dotyczące zatrudniania cudzoziemców
Najważniejsze zmiany:
- Nowe wzory wniosków o wydanie zezwolenia na pracę sezonową oraz oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.
- Nowe oświadczenie składane pod rygorem odpowiedzialności karnej, czy zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 88j ust. 1 pkt 3–7 albo okoliczności, o których mowa w art. 88z ust. 5 pkt 1–6 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. (tzw. „oświadczenie o niekaralności") podpisane przez podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi, zgodne ze stanem faktycznym w dniu złożenia wniosku lub oświadczenia, podpisane nie wcześniej niż 30 dni przed tą datą.
- Nie ma konieczności dołączania do oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy oraz do wniosku o wydanie zezwolenia na pracę sezonową dokumentu tożsamości wnioskodawcy.
- Załączniki
- (2)Oświadczenie o niekaralności - oświadczenie.pdf (pdf, 174 KB)
- (3)Oświadczenie o niekaralności - praca sezonowe.pdf (pdf, 174 KB)
- (4)Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.pdf (pdf, 218 KB)
- (1)Oświadczenie o zgłoszeniu się cudzoziemca do pracy sezonowej.pdf (pdf, 151 KB)
- (1)Wniosek o wydanie przedłużenia zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca.pdf (pdf, 220 KB)
- (1)Wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca.pdf (pdf, 218 KB)
Nowa usługa komunikacji w polskim języku migowym (PJM)
Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams i będzie dostępna od 1 sierpnia 2022 r. Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM).
Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- Wideorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
- Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy. Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia
Punkt kontaktowy dla uchodźców z Ukrainy Контактний пункт для біженців з України
Czynny w godzinach pracy Urzędu
Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie
ul. Piłsudskiego 23
II piętro
pokój nr. 206
Osoba do kontaktu:
P. Katarzyna Ojdana
tel. 733 004 865
(25) 792 37 57 wew. 101
Контактний пункт для біженців з України
Відкритий в робочий час
Районне бюро праці у Місті Венґрус
Пілсудське 23
II поверх
Кімната No 206
Контактна особа:
Катерина Ойдана
телефон: 733 004 865
(25) 792 37 57 ext. 101
Ważne zmiany dotyczące zatrudniania cudzoziemców od 29.01.2022 r.
- oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi będą mogły zostać wpisane do ewidencji na okres pracy wynoszący do 24 miesięcy;
- warunkiem wpisu oświadczeń do ewidencji będzie zapewnienie cudzoziemcowi wynagrodzenia porównywalnego z wynagrodzeniami pracowników wykonujących pracę porównywalnego rodzaju lub na porównywalnym stanowisku, a data rozpoczęcia pracy wskazana w oświadczeniu nastąpi nie później niż za 6 miesięcy od daty złożenia oświadczenia;
- wydłużony zostanie do 7 dni termin na zgłoszenie informacji o podjęciu pracy przez cudzoziemca na podstawie wpisanego do ewidencji oświadczenia;
- dwukrotne ukaranie pracodawcy z art. 120 ust. 1 ustawy o promocji zatrudniania […] nie będzie stanowić obligatoryjnej przesłanki do odmowy wydania zezwolenia typ S na pracę sezonową;
- umorzeniu z mocy prawa będą ulegać postępowania dot. wydania zezwolenia na pracę sezonową w przypadku niezłożenia przez pracodawcę w określonym terminie oświadczenia o zgłoszeniu się cudzoziemca do pracy sezonowej w związku z wnioskiem w sprawie pracy sezonowej wpisanym do ewidencji.
Planowane zmiany dotyczą oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi i wniosków o wydanie zezwolenia na pracę sezonową złożonych od dnia 29 stycznia 2022 r.
Do oświadczeń i wniosków złożonych przed 29 stycznia 2022 r. stosuje się przepisy dotychczasowe.
Jak zarejestrować się elektronicznie - instrukcja
1. Aby się zarejestrować elektronicznie bez wizyty w urzędzie konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego (lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego). Instrukcja jak założyć Profil Zaufany dostępna jest pod tym linkiem.
2. Jeśli posiadasz już Profil Zaufany to wejdź na stronę: https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/rejestracja/wyborUrzedu?start=true. Należy tutaj wybrać adresata wniosku - Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie.
W tym miejscu możemy również zapoznać się z filmem instruktażowym dot. elektronicznej rejestracji.
3. Formularz uzupełniamy przechodząc przez kolejne zakładki (przycisk Dalej). Pierwszym krokiem jest uzupełnienie ankiety, która ustali nasz status na rynku pracy. Odpowiedzi na pytania muszą być zgodne z prawdą, indywidualne dla każdego klienta, pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.
4. Po uzupełnieniu ankiety przepisujemy kod weryfikujący z obrazka i przechodzimy na kolejną zakładkę formularza wybierając Ustal status osoby na rynku pracy.
5. Potwierdzamy ustalony status.
6. Następnie wybieramy metodę rejestracji - Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy.
7. Zapoznajemy się z informacjami, m.in. z wykazem dokumentów potrzebnych do rejestracji. Wymagane dokumenty należy zeskanować. Zdjęcia można również wykonać telefonem komórkowym - polecamy skorzystać z darmowego programu Tiny Skanner, który pozwala przy pomocy telefonu komórkowego wykonać skany dokumentów w PDF (wersja na Android lub iOS). Należy zwrócić uwagę na maksymalną wielkość pojedynczego pliku, która wynosi 1MB. Zalecane jest przygotowanie wszystkich dokumentów na początku procesu rejestracji. Wypełniamy dane identyfikacyjne (należy zwrócić uwagę na poprawność wprowadzanych danych), następnie załączamy wymagane załączniki.
8. W kolejnych krokach uzupełniamy wykształcenie, umiejętności, przebieg zatrudnienia, posiadane uprawnienia, itp. zgodnie z kolejnymi krokami Formularza rejestracji. W każdej chwili możemy przerwać wprowadzanie danych i je zapisać używając przycisku „Zapisz dane" następnie po ponownym otwarciu formularza do rejestracji, możemy wczytać wcześniej wprowadzone dane.
9. W zakładce Rodzina mamy możliwość zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.
10. Po uzupełnieniu wszystkich danych mamy możliwość zweryfikowania załączonych dokumentów oraz, w razie potrzeby, dodania dodatkowych załączników.
11. W kolejnym kroku podajemy dane kontaktowe (telefon, e-mail) - dzięki nim pracownik urzędu będzie mógł skontaktować się w celu wyjaśnienia wątpliwości. Wybieramy również sposób przekazania dokumentów rejestracyjnych (w tym decyzji o rejestracji, czy prawie do zasiłku). Możemy wybrać przekazanie dokumentów listownie lub na konto w systemie Praca.gov.pl.
12. W kolejnym kroku akceptujemy Warunki zachowania statusu. Po zaznaczeniu pola Akceptacji możemy również dokonać podglądu wypełnionego wniosku.
13. Wybieramy sposób identyfikacji wniosku - rodzaj podpisu. W przypadku posiadania Profilu Zaufanego wybieramy Podpisz wniosek profilem zaufanym ePUAP i wyślij.
14. Akceptujemy komunikat i system przenosi nas na stronę logowania Profilu Zaufanego. Wprowadzamy dane logowania (login hasło lub poprzez bank) i wybieramy Podpisz wniosek i wyślij.
15. Po poprawnym wysłaniu wniosku ukaże nam się Podsumowanie - Elektroniczna rejestracja przebiegła pomyślnie.
16. Na portalu Praca.gov.pl mamy możliwość zalogowania się i sprawdzenia przesłanego formularza. Aby zalogować się na Praca.gov.pl wybieramy Logowanie.
17. Logujemy się posiadanym Profilem Zaufanym (logowanie przez login.gov.pl).
18. Po poprawnym zalogowaniu na zakładce Sprawy mamy podgląd przesłanego Wniosku o rejestrację.
UWAGA:
- Rejestracja elektroniczna jest obsługiwana przez pracownika urzędu w możliwie najszybszym terminie, nie później niż 30 dni.
- Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej. Zgłoszony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania.
- Data przyznania statusu osoby bezrobotnej i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym jest datą wysłania wniosku elektronicznego, niezależnie od tego w którym dniu otrzymają Państwo odpowiedź z urzędu.
- W przypadku zaznaczenia - "kontakt przez praca.gov.pl" - decyzja o przyznaniu statusu i wszelkie dokumenty z urzędu będą przekazywane wyłącznie elektroniczne. Należy logować się na portal praca.gov.pl i sprawdzać kierowane przez urząd do Państwa dokumenty.
- W przypadku wybrania - "kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.
- Przekazanie danych kontaktowych: telefon, e-mail umożliwi kontakt pracownika urzędu w przypadku wątpliwości przekazanych danych.
Jak założyć Profil Zaufany - instrukcja
1. Przejdź na stronę https://pz.gov.pl/ i wybierz Zarejestruj się.
2. Profil Zaufany usyskać można na trzy sposoby - wypełniając formularz online, który następnie należy potwierdzić w Punkcie Potwierdzającym (ZUS, Urząd Skarbowy), przy użyciu e-dowodu (wymagane jest posiadanie czytnika NFC) lub przy użyciu bankowości elektronicznej. Jest to najlepsza i najszybsza metoda, jedynym warunkiem jest to, by nasz bank znajdował się na liście. Jeśli zdecydujemy się na tę metodę, wybieramy opcję Bank i inni dostawcy.
3. Na następnej stronie wybieramy nasz bank. Od tego momentu proces rejestracji przebiega odmiennie w zależności od wybranego banku - w pierwszej kolejności należy się zalogować do banku używając swojego identyfikatora i hasła, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.
4. Po zakończonym procesie rejestracji, jej poprawność można sprawdzić wybierając Zaloguj się - logujemy się identycznie jak do naszego banku.
Informacja dot. rejestracji oświadczeń i wniosków na prace sezonowe dla cudzoziemców
Aby skutecznie załatwić, przy wykorzystaniu usług elektronicznych, sprawy opisane powyżej, należy potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą podpisu kwalifikowanego lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (wymagany czytnik) lub bezpłatnego profilu zaufanego.
Jeżeli jednak nie posiadasz podpisu kwalifikowanego, dowodu z warstwą elektroniczną ani profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanej przez Twój bank, możesz w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Twoja tożsamość została już zweryfikowana przez bank. W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu na stronie Twojego banku odszukaj sekcję dotycząc zakładania takiego profilu. Profil zaufany można założyć również korzystając z portalu gov.pl: https://pz.gov.pl/pz/index.
Jeżeli masz już profil zaufany przejdź na: https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/wyborSprawy/zatrudnianieCudzoziemcow załóż konto, wypełnij wniosek i wyślij do urzędu.
Pracownik skontaktuje się z Tobą celem poinformowania na jakim etapie jest realizacja Twojej sprawy.
Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE.L Nr 119), zwanego dalej RODO Powiatowy Urząd Pracyw Węgrowie informuje, że:
-
Administratorem danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie, mający siedzibę przy ul. J. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów, reprezentowany przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie, tel. 25 792 37 57, adres e-mail wieczorek.a@wegrow.praca.gov.pl.
-
Dla osób bezrobotnych lub poszukujących pracy:
-
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt e RODO dla celów realizacji zadania publicznego ujętego w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r.o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2018 r., poz.1265 z późn. zm.) i aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie.
-
Odbiorcą danych osobowych są podmioty, którym Administrator przekazuje dane osobowe na podstawie przepisów prawa lub na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
-
Dane osobowe związane z realizacją zadania publicznego będą przechowywane przez okres trwania rejestracji w Urzędzie jako osoby bezrobotnej/poszukującej pracy oraz w obowiązkowym okresie przechowywania dokumentacji związanej z rejestracją osoby bezrobotnej/poszukującej pracy, ustalanym zgodnie z odrębnymi przepisami.
-
Osobie bezrobotnej lub poszukującej pracy przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
-
Osobie bezrobotnej lub poszukującej pracy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
-
Dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podjęcia decyzji.
-
Dla pracodawców:
-
Dane, w tym dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt e RODO dla celów realizacji zadania publicznego ujętego w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 1265 z późn.zm.) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie.
-
Odbiorcą danych osobowych są podmioty, którym Administrator przekazuje dane osobowe na podstawie przepisów prawa lub na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
-
Dane, w tym dane osobowe związane z realizacją form wsparcia dla pracodawców przechowywane są przez okres niezbędny do zakończenia danej formy wsparcia oraz przez okres przechowywania dokumentacji określony w odrębnych przepisach.
-
Pracodawcy przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
-
Pracodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
6. Dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podjęcia decyzji.
7. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych:
adres e-mail: iodo@wegrow.praca.gov.pl.