Informujemy o planowanym uruchomieniu nowej usługi, która umożliwi uzyskanie informacji o rynku pracy również przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym.

Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams i będzie dostępna od 1 sierpnia 2022 r. Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM).

Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
  1. Wideorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
  2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Dzięki komunikacji w języku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. Dodatkowo, nowa forma kontaktu Zielonej Linii umożliwi komunikację w języku migowym z pracownikami urzędów pracy na miejscu w urzędzie.

Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy. Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia