Jak założyć Profil Zaufany - instrukcja - Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie
Profil Zaufany to darmowe narzędzie umożliwiające załatwienie spraw urzędowych online. Jest kluczowe podczas składania wniosków elektronicznych bez posiadania podpisu kwalifikowanego. Zakładanie Profilu Zaufanego odbywa się na stronie https://pz.gov.pl/, gdzie należy wybrać opcję „Zarejestruj się”.
Można to zrobić na trzy sposoby: wypełniając formularz online i potwierdzając w Punkcie Potwierdzającym, używając e-dowodu z czytnikiem NFC lub korzystając z bankowości elektronicznej. Najszybszą metodą jest bankowość elektroniczna, z której można skorzystać, jeśli bank znajduje się na liście dostępnych instytucji. Wybór banku rozpoczyna proces rejestracji, który różni się w zależności od instytucji, a użytkownik loguje się, używając identyfikatora i hasła.
Po zakończeniu rejestracji można sprawdzić jej poprawność logując się na stronie Profilu Zaufanego. Dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie rządowej, która również zawiera instrukcje jak załatwiać sprawy urzędowe online.
1. Przejdź na stronę https://pz.gov.pl/ i wybierz Zarejestruj się.

2. Profil Zaufany usyskać można na trzy sposoby - wypełniając formularz online, który następnie należy potwierdzić w Punkcie Potwierdzającym (ZUS, Urząd Skarbowy), przy użyciu e-dowodu (wymagane jest posiadanie czytnika NFC) lub przy użyciu bankowości elektronicznej. Jest to najlepsza i najszybsza metoda, jedynym warunkiem jest to, by nasz bank znajdował się na liście. Jeśli zdecydujemy się na tę metodę, wybieramy opcję Bank i inni dostawcy.

3. Na następnej stronie wybieramy nasz bank. Od tego momentu proces rejestracji przebiega odmiennie w zależności od wybranego banku - w pierwszej kolejności należy się zalogować do banku używając swojego identyfikatora i hasła, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.

4. Po zakończonym procesie rejestracji, jej poprawność można sprawdzić wybierając Zaloguj się - logujemy się identycznie jak do naszego banku.






