Poszukujemy osób chętnych do prowadzenia Agencji Pocztowych

 Poczta Polska S.A.   poszukuje  osób chętnych do prowadzenia Agencji Pocztowych.  
 Agentem pocztowym może zostać każdy przedsiębiorca – osoba fizyczna lub prawna, który zobowiązuje się w ramach umowy agencyjnej do zawierania umów na świadczeniu usług w imieniu Poczty Polskiej S.A. Działalność agencyjna nie wyklucza prowadzenia przez Agenta dodatkowej działalności gospodarczej. 
Od kandydatów na Agentów pocztowych oczekujemy: 
·zarejestrowanej działalności gospodarczej lub gotowości do jej prowadzenia, 
·dysponowania lokalem (własność lub inny tytuł prawny), 
·podstawowej obsługi komputera, 
·sumienności i samodyscypliny,
·Posiadania komputera (z systemem co najmniej Windows 10PRO),drukarki, czytnika kodów.
Poczta Polska S.A. oferuje Agentom pocztowym: 
·szkolenia, 
·oprogramowanie, 
·sprzęt eksploatacyjny niezbędny do realizacji usług pocztowych, 
·druki i materiały niezbędne dla zapewnienia prawidłowej realizacji usług pocztowych, 
·elementy wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, 
·wsparcie marketingowe. 
  
Podstawą współpracy agencyjnej jest umowa agencyjna oparta na przepisach Kodeksu cywilnego i zgodna z wzorcem umowy funkcjonującym w Poczcie Polskiej S.A. Umowa agencyjna określa m.in.: zakres usług świadczonych w agencji pocztowej, godziny pracy agencji, wykaz wyposażenia, sposób rozliczeń i stawki prowizji dla agenta. 
 
Zalety naszego produktu:
1)Prowadzenie agencji pocztowej w tej samej lokalizacji, w której znajduje się działalność gospodarcza osoby zainteresowanej/nie trzeba wynajmować drugiego lokalu.
2)Stałe gwarantowane wynagrodzenie.
3)Niski wkład własny (który szybko się zwróci).
4)Bezpłatne szkolenie.
5)Bezpłatna opieka informatyczna.
6)Bezpłatne zaopatrzenie w podstawowy sprzęt (wagi, pieczątki, druki niezbędne do realizacji usług).
7)Bezpłatne wydanie towaru do odsprzedaży (nie pobieramy kaucji).
8)Bezpłatna wizualizacja.
9)Bezpłatna reklama.
10)Bezpłatny odbiór materiału przyjętego od klientów (w zależności od umiejscowienia agencji w niektórych przypadkach agent nie musi angażować własnych środków -czasu i pojazdu by odprowadzić materiał do urzędu macierzystego).
11)Dołączenie do społeczności rozpoznawalnej marki.
12)Doświadczenie zdobyte przy prowadzeniu agencji, może być przydatne w dalszej karierze zawodowej.
13) Pozyskanie nowych kontaktów.
14)Rozwinięcie własnej działalności (nowi klienci).

 

Załączniki


Krajowy System e-Faktur

Zaproszenie do udziału w trzecim cyklu letnich spotkań informacyjnych o KSeF. Bądź na bieżąco

  • W przyszłym roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich przedsiębiorców.
  • Nowe rozwiązanie to Krajowy System e-Faktur (KSeF).
  • Zapraszamy do udziału w kolejnych letnich spotkaniach informacyjnych prowadzonych przez mazowiecką Krajową Administrację Skarbową (KAS

W urzędach skarbowych woj. mazowieckiego (z wyjątkiem urzędów wyspecjalizowanych*) oraz w Izbie Administracji Skarbowej w Warszawie zorganizowaliśmy już spotkania, w trakcie których przekazaliśmy zainteresowanym podstawowe informacje na temat działania KSeF.

Czym jest KSeF i kiedy wchodzi w życie?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który umożliwia wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną (faktur ustrukturyzowanych). System ten dotyczy transakcji dokonanych przez podmioty posiadające siedzibę działalności gospodarczej na terenie Polski. 

Obowiązek wystawiania e-faktur będzie wprowadzany w dwóch etapach:

  • od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem),
  • od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców.

W przypadku najmniejszych podatników, których transakcje obejmują niewielkie kwoty (do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie), termin wdrożenia zostanie odroczony do 1 stycznia 2027 r.

Spotkania stacjonarne i online

Aby ułatwić przygotowania przedsiębiorców do nadchodzących zmian, mazowiecka KAS zaplanowała cykl bezpłatnych spotkań informacyjnych – zarówno stacjonarnych i online.
Informację o spokanich w załączniku.

Bądź na bieżąco

Zachęcamy do śledzenia naszych kanałów informacyjnych, gdzie będziemy publikować aktualności dotyczące kolejnych spotkań informacyjnych o KSeF organizowanych przez mazowiecką KAS:
-
strona internetowa Izby Administracji Skarbowej w Warszawie

- Facebook
-
Platforma X (dawniej Twitter)
-
więcej o KSeF

Załączniki


Program aktywizacji i integracji


Krajowy System e-Faktur

Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco
• Od 10 lipca rusza cykl spotkań informacyjnych dotyczących wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
• Z ekspertami możesz spotkać się on-line lub w najbliższym urzędzie skarbowym.
• Masz pytania, wątpliwości – czekamy na Ciebie!
Co to jest KSeF?
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który umożliwia wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną (faktur ustrukturyzowanych). System ten dotyczy transakcji dokonanych przez podmioty posiadające siedzibę działalności gospodarczej na terenie Polski.
Wdrożenie KSeF?
Ministerstwo Finansów zaproponowało etapowe wejście w życie obowiązkowego wystawiania faktur w KSeF:
• od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem),
• od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców,
W przypadku najmniejszych podatników, których transakcje obejmują niewielkie kwoty (do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie), termin wdrożenia zostanie odroczony do 1 stycznia 2027 r. ul. Obrębowa 17, 07-100 Węgrów | tel.: +48 25 785 96 00 | e-mail: us.wegrow@mf.gov.pl
www.mazowieckie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-wegrowie
RODO – klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych znajdziecie Państwo na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.mazowieckie.kas.gov.plw zakładce Organizacja – Ochrona Danych Osobowych oraz w siedzibach organów na tablicach informacyjnych.
Środowisko testowe
Od 30 września 2025 r. będzie można testować interfejs programistyczny (API) z KSeF 2.0 (czyli udostępnionej do użytkowania od 1 lutego 2026 r.) w sposób otwarty przez wszystkich integratorów i duże firmy.
Natomiast od listopada 2025 r. planowane jest udostępnienie testowej wersji Aplikacji Podatnika KSeF 2.0, by wszyscy przedsiębiorcy mogli poznać rozwiązania i funkcjonalności systemu.
Spotkania informacyjne
Mazowiecka KAS zaprasza na Letnie spotkania informacyjne o KSeF, podczas których poruszymy takie zagadnienia, jak m.in.
• wprowadzenie do KSeF,
• uwierzytelnianie i autoryzacja w KSeF,
• faktura ustrukturyzowana w KSeF,
• wprowadzenie do aplikacji KSeF.
Spotkania będą odbywały się cyklicznie do końca sierpnia br.
• w czwartki w godz. 10.00-12.00 spotkania on-line – 10 i 24 lipca oraz 7 i 21 sierpnia.
• w poniedziałki w godz. 10.00 -12.00 spotkania stacjonarne w siedzibach wszystkich mazowieckich urzędów skarbowych – 14 i 28 lipca oraz 11 i 25 sierpnia.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na najbliższe z cyklu spotkań on-line już 10 lipca o godz. 10:00.
Spotkanie jest otwarte, dlatego nie ma potrzeby wcześniejszej rejestracji. Aby dołączyć do spotkania wystarczy kliknąć w Link
Pierwsze z zaplanowanych spotkań stacjonarnych odbędzie się 14 lipca 2025 r. w godz. 10.00 – 12.00 w siedzibie Urzędu Skarbowego w Węgrowie, ul. Obrębowa 17.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką KSeF.
O szczegółach i terminach kolejnych spotkań będziemy Państwu przypominać w następnych komunikatach.
Więcej informacji dotyczących Letnich spotkań informacyjnych o KSeF znajdą Państwo na naszej stronie internetowej https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-warszawie .


Z bierności do aktywności

Fundacja Centrum Rozwiązań Biznesowych realizuje projekt: „Z bierności do aktywności", który jest wspófinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Celem projektu jest wzrost aktywności zawodowej i społecznej przez minimum 90% osób z grupy 44 (28 Kobiet, 6 mężczyzn) osób biernych zawodowo i/lub osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym do 31.03.2026 r.

Zapraszamy uczestników spełniających kryteria do skorzystania z bezpłatnych zajęć/szkoleń:

1.  Indywidualna diagnoza zawodowa UP z tworzeniem IPD 

2.  Blok miękkich kompetencji społecznych

3.  Blok miękkich kompetencji zawodowych

4.  Szkolenia zawodowe

5.  Pośrednictwo pracy

6.  Wysokiej jakości staże zawodowe

 

Do udziału w projekcie zapraszamy osoby spełniające wszystkie poniższe warunki:

      osoby bierne zawodowo z powodu choroby / niepełnosprawności lub bierność zawodowa i wykluczenie/zagrożenie wykluczeniem społecznym

      -wiek od 18 roku życia (zgodnie z dok. tożsamości) - jeśli poniżej (wymaga zgody rodzica/opiekuna)

      -miejsce zamieszkania na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego

      -uczestnik nie otrzymuje jednocześnie wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno – zawodowej dofinansowanych ze środków EFS+

 

Planowane rezultaty (efekty) do osiągnięcia w projekcie po jego zakończeniu:

- Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu – 22 osoby

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu 40 osób

- Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu 18 osób

- Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu 9 osób

  

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami o kolejnych krokach odwiedź stronę projektu www.zbda.crb.lublin.pl/

 

 

 

 

Załączniki


Nowe kompetencje drogą do sukcesu

Fundacja Centrum Rozwiązań Biznesowych rozpoczyna realizację projektu: „Nowe kompetencje drogą do sukcesu", który jest wspófinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

 

Celem projektu jest nabycie umiejętności podstawowych umożliwiających korzystanie z technologii cyfrowych w codziennym życiu przez min.95% ze 120 os. dorosłych (72K, 12 ON), zainteresowanych z własnej inicjatywy wsparciem w zakresie kompetencji podstawowych, realizowanych poza BUR, z grup defaworyzowanych, wykazujących największą lukę kompetencji i posiadających największe trudności w dostępie do edukacji, zamieszkujących w rozumieniu KC na obszarze RMR WM, w okresie 03.2025 - 05.2026, poprzez udział w kompleksowym wsparciu w projekcie.

 

Zapraszamy uczestników spełniających kryteria do skorzystania z bezpłatnych zajęć/szkoleń:

- Diagnoza kompetencji uczestników/uczestniczek projektu

- Zajęcia z zakresu podnoszenia umiejętności podstawowych – szkolenia rozwijające kompetencje cyfrowe

- Mentoring wzmacniający efekty nabywania umiejętności przez uczestników/uczestniczki projektu

- Walidacja nabytych umiejętności uczestników/uczestniczek projektu

 

Do udziału w projekcie zapraszamy w szczególności:

- wyłącznie osoby dorosłe (powyżej 18 r.ż.) zamieszkujące na terenie Regionu Mazowieckiego Regionalnego (powiaty: siedlecki, Siedlce, radomski, szydłowiecki, zwoleński, Radom, Ostrołęka, Płock, przysuski, gostyniński, płocki, sierpecki, łosicki, lipski, białobrzeski, kozienicki, mławski, płoński, pułtuski, żuromiński, makowski, ostrołęcki, przasnyski, wyszkowski, ciechanowski, węgrowski, sokołowski, ostrowski, garwoliński, żyrardowski, sochaczewski, grójecki);

- osoby zainteresowane z własnej inicjatywy wsparciem w zakresie kompetencji Podstawowych, realizowanych poza BUR;

- osoby z grup defaworyzowanych (osoby w trudnej sytuacji w tym doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego lub dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone takimi zjawiskami);

- osoby o niskich umiejętnościach podstawowych, które bez względu na wykształcenie oraz status zatrudnienia, posiadają umiejętności podstawowe odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3 poziom PRK;

-osoby wykazujące największą lukę kompetencyjną i posiadającą największe trudności w dostępie do edukacji;

 

Planowane rezultaty (efekty) do osiągnięcia w projekcie po jego zakończeniu:

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu– 114 osób

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 114 osób

 

Dofinansowanie projektu z UE: 722 606,25 zł

Wartość projektu: 850 125,00 zł

 

Bieżące informacje znajdą Państwo na stronie projektu www.nkds.crb.lublin.pl

Załączniki


Bezpłatna pomoc dla osób bezrobotnych

W ramach rządowego programu "Świadomy Obywatel – Prawo do Porady" oferujemy bezpłatne, kompleksowe wsparcie dla osób:

  • bezrobotnych i w trudnej sytuacji finansowej, 
  • z niepełnosprawnościami, 
  • doświadczających przemocy, uzależnień, kryzysów, 
  • seniorów, osób samotnych i wielu innych.

Jak można uzyskać pomoc?

Wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer: 800 201 211
Lub skorzystać z chatu na stronie: www.prawodoporady.pl
Można także znaleźć pomoc lokalnie na Wirtualnej Mapie Porad

Załączniki

1.jpg 318 KB

OCENA JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTÓW W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W WĘGROWIE

Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie informuje, że na podstawie art. 73 ust. 4 Ustawy z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia istnieje możliwość dokonania anonimowej ewaluacji w zakresie satysfakcji, jakości i trafności oferowanej przez urząd pomocy. Ankieta dostępna jest w dokumentach do pobrania na stronie https:/wegrow.praca.gov.pl lub w siedzibie urzędu.

Załączniki


„Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”!

Pracodawco!
Chcesz zyskać wykwalifikowanego pracownika i jednocześnie obniżyć koszty?

W ramach projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy” proponujemy współpracę z naszymi uczestnikami – absolwentami szkół wyższych z niepełnosprawnościami, gotowymi do podjęcia pracy.

Projekt realizowany jest realizowany przez Kontraktor Sp. z o.o. w okresie od 1 października
2024 r. do 30 września 2026 r.
na terenie województwa dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego i ma na celu zwiększenie zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami, które są absolwentami szkół wyższych, tj. studiów licencjackich, magisterskich , podyplomowych  lub doktoranckich (do 5 lat po uzyskaniu dyplomu) lub realizują ostatni rok nauki
na studiach.

Co może zyskać pracodawca?

  • Bezpłatną rekrutację - my rekrutujemy dla Ciebie kandydata na staż, a Ty decydujesz czy spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli masz swojego kandydata, również możesz go nam polecić.
  • Zaangażowanego stażystę przez cztery miesiące za darmo – stażysta otrzymuje stypendium
    w wysokości 3 510,92 zł netto/m-c, w pełni finansowane ze środków projektu. Pracodawca nie ponosi żadnych wydatków związanych z wynagrodzeniem.
  • Wykwalifikowanego pracownika - uczestnicy projektu to osoby z wyższym wykształceniem, które w ramach projektu mogą odbyć certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe umożliwiające zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji zawodowych dopasowanych do potrzeb pracodawców.
  • Wyposażenie stanowiska pracy - dostosowanie miejsca pracy do potrzeb uczestnika (np. ergonomiczne meble, specjalistyczne oprogramowanie, sprzęt techniczny) w kwocie średnio 5000 zł brutto/osobę. Dostępne dla Pracodawcy zatrudniającego Uczestnika Projektu, nie dotyczy staży.
  • Sfinansowanie dodatku do wynagrodzenia Opiekuna Stażysty w kwocie 500 zł brutto/m-c.

Czego oczekujemy od Ciebie, Pracodawco?

  • Wyznaczenia Opiekuna Stażysty, który wesprze stażystę w realizacji zadań.
  • Opłacenia badania lekarskiego z zakresu medycyny pracy dla Stażysty.
  • Gotowości do zatrudnienia stażysty po zakończeniu stażu na okres co najmniej 6 miesięcy na podstawie:
    • umowy o pracę w wymiarze co najmniej: 0,25 etatu – dla osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności; 0,5 etatu – dla osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności;
       0,5 etatu – dla osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności, z uwagi na niepełnosprawność intelektualną, całościowe zaburzenia rozwojowe, długotrwałą, chroniczną niepełnosprawność
      o charakterze psychicznym, niepełnosprawność sprzężoną; 0,75 etatu – dla pozostałych osób
      z lekkim stopniem niepełnosprawności;
    • lub umowy cywilnoprawnej z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem.

Absolwencie z niepełnosprawnością! Szukasz pracy?

Ten projekt jest dla Ciebie, jeśli:

  • Jesteś osobą z niepełnosprawnością
  • Studiujesz na ostatnim roku studiów licencjackich/magisterskich/doktoranckich/podyplomowych lub ukończyłeś studia maksymalnie 5 lat temu
  • Nie pracujesz lub pracujesz dorywczo na umowie cywilnoprawnej lub pracujesz poniżej swoich kwalifikacji
  • Zamieszkujesz teren województwa dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego lub zachodniopomorskiego

Oferujemy:

  • Płatny 4-miesięczny staż (stypendium 3 510,92 zł netto/m-c).
  • Certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe, które zwiększą Twoje kompetencje.
  • Wsparcie w znalezieniu zatrudnienia

Skontaktuj się z nami!

Pracodawco, pokażemy Ci, jak wiele możemy wnieść do Twojej firmy!
Absolwencie, pomożemy Ci zdobyć doświadczenie i pracę!

e-mail: j.jajkiewicz@kontraktor.biz.pl
tel. 885 402 718

Uzupełnij formularz kontaktowy a my do Ciebie zadzwonimy!

Link do formularza: https://forms.office.com/r/AqEtXuEbnr

Chcesz przyjąć na staż lub zatrudnić uczestnika projektu?

Uzupełnij formularz zgłoszenia zapotrzebowania na stażystę/pracownika: https://forms.office.com/r/0BtCK2Twgj

Więcej informacji o projekcie znajdziesz tutaj: https://kontraktor.biz.pl/projekt-pfron



Załączniki


Centrum Kształcenia Ustawicznego


NOWA USTAWA O ZATRUDNIANIU CUDZOZIEMCÓW


NOWA USTAWA O RYNKU PRACY i SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA


Program aktywizacji i integracji

 


Zmiana czasu pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

Uprzejmie informujemy,
że w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2025r.
Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie będzie czynny
w następujących godzinach:

 

Poniedziałek, wtorek, czwartek - 7:00–15:00

Środa - 7:00–16:00

Piątek - 7:00–14:00


Prosimy o uwzględnienie tej informacji przy planowaniu załatwiania spraw w Urzędzie.

 

        Dyrektor
                   Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

                                          /-/ Anna Wieczorek



 


Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgrowie

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz przepisów ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025 poz. 620), informuję, że:

  1. Administrator danych: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie, ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów, reprezentowany przez Dyrektora Urzędu.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail: iodo@wegrow.praca.gov.pl oraz listownie: Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie, ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów, z dopiskiem „IOD”.
  3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych: Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu realizacji zadań Powiatowego Urzędu Pracy wynikających z ustawy
    z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025 poz. 620) oraz aktów wykonawczych, w szczególności w celu:
  1. pozyskiwania i realizowania ofert pracy;
  2. rejestrowania bezrobotnych i poszukujących pracy;
  3. organizowania i finansowania form pomocy określonych w ustawie;
  4. kontroli prawidłowości realizowanych form pomocy określonych w ustawie;
  5. realizacji zadań określonych w ustawie w ramach powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
  6. udzielania informacji o zakresie form pomocy i możliwości ich zastosowania;
  7. prowadzenia sprawozdawczości z realizowanych zadań;
  8. inicjowania i realizowania przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
  9. realizowania zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a–d, oraz państw, z którymi Rzeczpospolita Polska zawarła dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 35, a także wypłaty zasiłków zachowanych zgodnie z art. 35         ust. 5;
  10. realizowania zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a–c, w szczególności: realizowanie działań sieci EURES na terenie powiatu we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw oraz innymi podmiotami uprawnionymi do realizacji działań sieci EURES, realizowania zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw;
  11. realizowania zadań wynikających z umów międzynarodowych i innych porozumień z partnerami zagranicznym w obszarze migracji zarobkowych, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 4;
  12. realizowania zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym;
  13. opracowywania i realizowania programów finansowanych z rezerwy Funduszu Pracy;
  14. inicjowania i realizowania projektów pilotażowych;
  15. realizowania programów regionalnych;
  16. inicjowania i realizowania przedsięwzięć mających na celu identyfikację, dotarcie z informacją o możliwościach skorzystania z form pomocy określonych w ustawie i zmotywowanie do aktywności zawodowej osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo, samodzielnie lub we współpracy z innymi instytucjami;
  17. rejestrowania działań w systemie teleinformatycznym;
  18. realizowania projektów w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy, wynikających z programów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus i Funduszu Pracy.

  1. Podstawy prawne przetwarzania: Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Szczegółowe podstawy prawne wynikają z:
  1. Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025 poz. 620).
  2. Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. 2025 r. poz. 621)
  3. Inne ustawy, o których mowa m.in. w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia  (np. ustawa o świadczeniach przedemerytalnych, ustawa o zatrudnieniu socjalnym, ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy – w zakresie przepisów przejściowych i epizodycznych).
  1. Przetwarzanie danych szczególnych kategorii (danych wrażliwych): Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie może przetwarzać dane szczególnych kategorii, takie jak dane dotyczące stanu zdrowia, orzeczeń o niepełnosprawności oraz innych informacji wrażliwych, wyłącznie w zakresie i na podstawach przewidzianych prawem, w szczególności na podstawie art. 47 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025 poz. 620). Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do realizacji zadań ustawowych PUP, w tym m.in. do ustalenia uprawnień do świadczeń, form pomocy oraz realizacji działań wspierających osoby niepełnosprawne.
  2. Odbiorcy danych - Odbiorcami danych mogą być: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Minister właściwy do spraw pracy, zabezpieczenia społecznego i rodziny),  Wojewoda, Wojewódzki Urząd Pracy (WUP), inne powiatowe urzędy pracy (PUP), Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, Ochotnicze Hufce Pracy (OHP), Instytucje szkoleniowe (Art. 426 ust. 3), Agencje zatrudnienia (Art. 197 ust. 3 pkt 3 lit. d), Pracodawcy i przedsiębiorcy (Art. 85 ust.3), Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS), Organy Krajowej Administracji Skarbowej, Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Państwowa Inspekcja Pracy, Bank Gospodarstwa Krajowego, Pośrednicy finansowi, jednostki organizacyjne pomocy społecznej, jednostki obsługujące świadczenia rodzinne, Organy właściwe dla dłużnika i wierzyciela alimentacyjnego, Powiatowe i wojewódzkie zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, podmioty przetwarzające dane na zlecenie PUP na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  3. Okres przechowywania danych: Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, a po ich zakończeniu zgodnie z instrukcją kancelaryjno-archiwalną i jednolitym rzeczowym wykazem akt:
  1. dane osobowe przetwarzane przez PUP są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono udzielanie pomocy.
  2. dane osobowe dotyczące osób, które skorzystały z form pomocy, o których mowa
    w art. 147 ust. 1 lub art. 161 ustawy o rynku pracy, oraz dane osobowe dotyczące osób, które skorzystały z umorzenia pożyczki, o którym mowa w art. 187, są przetwarzane przez okres 50 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono udzielanie pomocy. Jeżeli w tych okresach zostanie wytoczone powództwo lub wszczęte postępowanie, okres przetwarzania przedłuża się do czasu prawomocnego zakończenia tego postępowania.
  1. Prawa osób, których dane dotyczą: Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, cofnięcia zgody (w zakresie, w jakim przetwarzanie opiera się na zgodzie) oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  2. Dobrowolność podania danych: Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym niezbędnym do skorzystania z pomocy PUP w Węgrowie. Brak podania danych uniemożliwia wykonanie zadań ustawowych.
  3. Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji: Powiatowy Urząd Pracy
    w Węgrowie nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania
    w rozumieniu art. 22 RODO.
  4. Informacja o prawie wniesienia sprzeciwu: W przypadku przetwarzania danych
    w prawnie uzasadnionym interesie PUP, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z tego tytułu.

Klauzula obowiązuje od dnia 1 czerwca 2025 r., zgodnie z wejściem w życie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.


Ważne - zmiany od 1 czerwca 2025 r.

Od 1 czerwca 2025 roku wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. - o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620) regulująca zasady współpracy oraz funkcjonowanie urzędów pracy. 

Najważniejsze zmiany:

  • Wiele spraw można będzie zrealizować elektronicznie. Każda osoba rejestrująca się będzie mogła założyć indywidualne konto służące do kontaktu z Urzędem, ale również osoba niezarejestrowana lub bierna zawodowo, a także pracodawca, przedsiębiorca lub inny podmiot. W PUP będzie można uzyskać pomoc przy jego zakładaniu. Po założeniu indywidualnego konta wszelkie wnioski (w tym o rejestrację), wyjaśnienia, odwołania składane są za pośrednictwem tego konta. Wszystkie dokumenty podpisywane są podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
  • Rejestracja osób bezrobotnych będzie się odbywała się na wniosek bezrobotnego lub poszukującego pracy złożony drogą elektroniczną za pośrednictwem indywidualnego konta lub zgłasza się do właściwego PUP ze względu na miejsce zamieszkania (dotychczas według meldunku). Dlatego obowiązkiem osoby zarejestrowanej jest powiadomienie właściwego PUP o każdej zmianie miejsca zamieszkania.
  • Status bezrobotnego przysługuje przez okres 3 lat od dnia rejestracji, a w przypadku osób już zarejestrowanych - od dnia 01.06.2025 r.
  • W przypadku choroby bezrobotny powiadamia PUP o niezdolności do pracy w terminie 2 dni od dnia wystawienia zaświadczenia lekarskiego oraz dostarcza do PUP zaświadczenie lekarskie w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.
  • W przypadku wyjazdu za granicę, bezrobotny powiadamia o tym urząd pracy. Całkowity okres zgłoszonego pobytu za granicą nie może przekroczyć łącznie 30 dni w okresie roku kalendarzowego. Natomiast, jeśli bezrobotny przebywa za granicą dłużej niż 30 dni lub nie zawiadomił PUP o zamierzonym pobycie za granicą - następuje pozbawienie statusu bezrobotnego odpowiednio z dniem pierwszego dnia pobytu za granicą lub z upływem ostatniego dnia wskazanego okresu 30-dniowego na okres 90 dni.
  • Obowiązkiem osoby bezrobotnej jest zgłaszanie się do PUP, w którym jest zarejestrowana, w wyznaczonych terminach w celu potwierdzenia zainteresowania pomocą określoną w ustawie (przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy, innej formy pomocy proponowanej przez urząd (np. szkolenia, stażu) lub w innym celu wynikającym z ustawy) co najmniej raz na 90 dni. Osoba bezrobotna powinna powiadomić PUP w okresie do 7 dni o uzasadnionej przyczynie niestawiennictwa w wyznaczonym terminie. Jeżeli nie jest dotrzymany termin zgłoszenia się lub podtrzymania kontaktu z urzędem, to pozbawienie statusu bezrobotnego następuje po upływie 90 dni od dnia ostatniego kontaktu z PUP na okres 90 dni.
  • Ważnym elementem współpracy z PUP jest przygotowanie indywidualnego planu działania, zwanego dalej „IPD”. W IPD określa się zakres współpracy z PUP, formy pomocy, ustala się terminy na własne działania i zobowiązania bezrobotnego. Jednocześnie w okresie realizacji IPD, PUP kontaktuje się z bezrobotnym co najmniej raz na 30 dni w celu monitorowania sytuacji i postępów w realizacji działań przewidzianych w IPD. Może on być realizowany w formie spotkania, rozmowy telefonicznej lub wymiany informacji drogą elektroniczną lub listową. Po zmianie sytuacji bezrobotnego (wyrejestrowanie na podjęcie zatrudnienia, założenie działalności gospodarczej) kontakt ten może być nadal podtrzymywany w okresie 60 dni w celu wsparcia podjętych działań, utrzymania motywacji, udzielenia informacji o możliwościach skorzystania z pomocy instytucji publicznych.
  • Ustawa umożliwia udzielanie wsparcia większej liczbie osób aktywnych zawodowo. Ze szkoleń, finansowania nabywania wiedzy i umiejętności lub kwalifikacji będą mogły korzystać również osoby poszukujące pracy. Podobnie pracodawca może skorzystać z dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie poszukującego pracy, który ukończył 60 lat w przypadku kobiet lub 65 lat w przypadku mężczyzn; czy udzielenie dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej poszukującemu pracy niezatrudnionemu i niewykonującemu innej pracy zarobkowej opiekunowi osoby niepełnosprawnej. Poszukujący pracy opiekunowie mogą być kierowani na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy na stanowiska związane ze sprawowaniem opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, prowadzeniem z nimi zajęć lub świadczeniem usług rehabilitacyjnych.
  • Nowa Ustawa daje możliwość działań skierowanych do osób biernych zawodowo i niezarejestrowanych.
  • Prawo do zasiłku nie przysługuje bezrobotnemu, który rozwiązał stosunek pracy lub stosunek służbowy za wypowiedzeniem (było po 90-ciu dniach). Przepisu nie stosuje się w przypadku, gdy ostatni stosunek pracy lub stosunek służbowy nie stanowi podstawy nabycia prawa do zasiłku.
  • Okres pobierania zasiłku wynosi 180 dni albo 365 dni dla bezrobotnych: niepełnosprawnych będących członkami rodzin wielodzietnych posiadających Kartę Dużej Rodziny, powyżej 50. roku życia oraz posiadających jednocześnie co najmniej łącznie 20-letni staż pracy, którzy mają na utrzymaniu co najmniej jedno dziecko w wieku do 18. roku życia (było do 15 lat), a w przypadku dziecka niepełnosprawnego do 24. roku życia, jeżeli kontynuuje naukę w szkole lub uczelni i legitymuje się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności, a małżonek bezrobotnego jest także bezrobotny i utracił prawo do zasiłku z powodu upływu okresu jego pobierania po dniu nabycia prawa do zasiłku przez tego bezrobotnego, lub samotnie wychowujących co najmniej jedno dziecko w wieku do 18. roku życia (było do 15 lat), a w przypadku dziecka niepełnosprawnego do 24. roku życia, jeżeli kontynuuje naukę w szkole lub uczelni i legitymuje się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności.
  • Zmienił się  katalog osób, którym przysługuje dodatek aktywizacyjny. Według nowych przepisów dodatek aktywizacyjny przysługuje także bezrobotnemu posiadającemu prawo do zasiłku, jeżeli z własnej inicjatywy podjął działalność gospodarczą zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
  • Osoba, która pobrała nienależne świadczenie pieniężne, jest obowiązana do zwrotu, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji starosty w przedmiocie obowiązku zwrotu nienależnie pobranego świadczenia pieniężnego, kwoty otrzymanego świadczenia wraz z przekazaną od tego świadczenia zaliczką na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składką na ubezpieczenie zdrowotne (było 14 dni).
  • Zmieniono warunki naliczania stypendium w okresie dobywania szkolenia, w przypadku udokumentowanej niezdolności do pracy. Wysokość stypendium w okresie odbywania szkolenia wynosi miesięcznie 120 % zasiłku, jeżeli miesięczny wymiar godzin szkolenia wynosi co najmniej 150 godzin. W przypadku niższego miesięcznego wymiaru godzin szkolenia wysokość stypendium ustala się proporcjonalnie. Za okres udokumentowanej niezdolności do pracy bezrobotny zachowuje prawo do stypendium w wysokości 50 % kwoty stypendium.
  • Zmieniono wysokość stypendium w okresie odbywania stażu. Po zmianie wynosi miesięcznie 160% zasiłku, jeżeli miesięczny wymiar stażu jest równy maksymalnemu wymiarowi określonemu w art. 118 ust. 1 ustawy. W przypadku niższego miesięcznego wymiaru stażu wysokość stypendium ustala się proporcjonalnie (było 120%). Za okres udokumentowanej niezdolności do pracy bezrobotny zachowuje prawo do stypendium w wysokości 50 % kwoty stypendium.
  • Instrukcja do założenia konta - link

O wszelkich zmianach i aktualnościach będziemy Państwa na bieżąco informować. Zachęcamy do kontaktu i śledzenia naszej strony internetowej.


Od 1 czerwca 2025 r. zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców

Z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2025 r., poz. 621) określająca warunki powierzania pracy cudzoziemcom w Polsce.

Wykaz najważniejszych zmian:

  1. Pełna elektronizacja procedur związanych z uzyskaniem oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi oraz zezwoleń na pracę sezonową. Wnioski mogą być składane tylko w wersji elektronicznej (www.praca.gov.pl). Natomiast dokumenty wniesione do urzędu w wersji papierowej pozostaną bez rozpoznania.
  2. Pracodawcy, których oświadczenie zostało wpisane do ewidencji, będą musieli obowiązkowo powiadamiać organ za pomocą systemu teleinformatycznego www.praca.gov.pl poprzez konto założone w tym systemie o:
  • podjęciu pracy - w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia pracy;
  • niepodjęciu pracy - w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji;
  • zakończeniu pracy - przed dniem zakończenia pracy określonym w tym oświadczeniu.

Uwaga!

Zgłoszenie niepodjęcia lub zakończenia pracy będzie skutkowało unieważnieniem wpisu do ewidencji z mocy prawa. Oznacza to, że nie będzie możliwości kontunuowania pracy na tym samym oświadczeniu. W takim przypadku konieczne będzie złożenie nowego.

  1. Wprowadzenie obowiązku przekazywania przez polski podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi organowi, który wpisał oświadczenie o powierzeniu pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń, kopię umowy o pracę z cudzoziemcem w języku polskim, za pomocą systemu teleinformatycznego, przed zatrudnieniem cudzoziemca (czyli przed datą rozpoczęcia pracy wpisaną na oświadczeniu). W okresie odpowiednio do dnia 1 lipca br. oraz 1 sierpnia br. z uwagi na brak rozwiązań technicznych - pracodawcy nie będą mieli obowiązku przekazywania kopii umowy zawartej z cudzoziemcem. Nie będą również ponosić negatywnych konsekwencji niewypełnienia obowiązku wynikającego z ustawy.
  2. Obywatele państw EOG, w tym Polski, nieposiadający na terytorium RP miejsca stałego pobytu, składają oświadczenie i zezwolenie na pracę sezonową do powiatowego urzędu pracy, właściwego co do stałego miejsca prowadzenia swojej działalności gospodarczej.
  3. Opłata wniesiona w związku ze złożeniem wniosku będzie podlegała zwrotowi tylko w określonych przypadkach.
  4. Urząd będzie wymagał od pracodawców spełniania określonych warunków, które do tej pory nie były wymagane ze względu na rozszerzenie przesłanek do wydania odmowy wpisu oświadczenia do ewidencji.
  5. Wizy wydane w celach 01, 02,11,14, 20, 23 oraz wydane w celu tranzytu od 1 czerwca 2025 r. nie uprawniają do prac na podstawie oświadczenia lub zezwolenia na pracę.
  6. Mniej czasu na zgłoszenie się cudzoziemca do pracy sezonowej. Po otrzymaniu zaświadczenia w sprawie pracy sezonowej wpisanego do ewidencji, pracodawca będzie miał 90 dni od daty rozpoczęcia pracy widniejącej na zaświadczeniu, na poinformowanie urzędu o zgłoszeniu się cudzoziemca w celu wykonywania pracy. Niezgłoszenie tej informacji w wymienionym terminie będzie skutkować umorzeniem postępowania w sprawie wydania zezwolenia oraz unieważnieniem zaświadczenia  wpisanego do ewidencji.
  7. Od 1 czerwca 2025 r. zniesiony zostanie obowiązek uzyskiwania informacji starosty. Składając ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty, należy załączyć dokumenty potwierdzające, że dostarczenia takiego dokumentu wymaga postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed dniem 1 czerwca 2025 r., np. kopię wezwania od wojewody do dostarczenia brakującej informacji starosty lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na pracę przed dniem 1 czerwca 2025 r.

Obsługa spraw związanych z zatrudnieniem cudzoziemców wymaga posiadania konta indywidualnego na portalu www.praca.gov.pl

Instrukcja do założenia konta

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2025 r. poz. 621).

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20250000621


Nowy obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca

W związku z wejściem w życie, z dniem 1 czerwca 2025 r., ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia informujemy, że nowe przepisy zobowiązują niektóre instytucje do obowiązkowego zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).
Obowiązek ten będzie dotyczył w szczególności:

  • organów władzy publicznej;
  • organów samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Jednocześnie  poprzez Portal praca.gov.pl – można  szybko i bezpiecznie załatwić inne sprawy online:

  • wysłać pismo do Urzędu
  • złożysz Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
  • złożysz wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową 

Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia. Zachęcamy do zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl - link.


Nowoczesne i profesjonalne PSZ

Szanowni Państwo w związku z realizacją projektu pt. „Nowoczesne i profesjonalne PSZ = wysoka jakość świadczonych usług”, na zlecenie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zwracamy się z uprzejmą prośbą o wsparcie w realizacji ogólnopolskiego badania ankietowego wśród klientów indywidualnych Powiatowych Urzędów Pracy.
Celem badania jest poznanie doświadczeń, opinii i oczekiwań klientów korzystających z usług PUP. Uzyskane informacje posłużą do opracowania rekomendacji i propozycji zmian, które przyczynią się do podniesienia jakości świadczonych usług. Ankieta została przygotowana przez zespół badawczy Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW i ma charakter anonimowy. Jej wypełnienie zajmuje nie więcej niż 12 minut. Opracowane zostały dwie wersje ankiety: dla klientów indywidualnych oraz dla klientów instytucjonalnych.
Link do ankiet online:
Klienci indywidualni: https://forms.office.com/e/nLkApia8zh
Klienci instytucjonalni: https://forms.office.com/e/8QSmXT5tzJ
Termin realizacji badania: 12 maja – 30 czerwca 2025 roku.

Zespół badawczy Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW Kontakt w sprawie badania: aleksander.korchut@dsw.edu.pl


Wstrzymanie naboru wniosków o organizowanie staży w ramach projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie węgrowskim (II)”

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie informuje, że z powodu wyczerpania limitu środków od dnia 27.05.2025 r. wstrzymuje nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w ramach projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie węgrowskim (II)" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu VI Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza, Działania 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

                                                 

                                                            Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

                                                        / - Anna Wieczorek - /


Wstrzymanie naboru wniosków w ramach programu regionalnego „ MAZOWSZE 2025 – osoby bezrobotne z niepełnosprawnością”

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie informuje, że od dnia 27.05.2025 r. wstrzymuje do odwołania nabór wniosków o organizowanie prac interwencyjnych realizowanych w ramach programu regionalnego „Mazowsze 2025 – osoby bezrobotne  z niepełnosprawnością”

                                              

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

                                                    /- Anna Wieczorek -/


Wstrzymanie naboru wniosków o organizowanie robót publicznych

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie informuje, że od dnia 27.05.2025 r. wstrzymuje do odwołania nabór wniosków o organizowanie robót publicznych.

                                           Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

                                                              

                                      /- Anna Wieczorek -/


Wstrzymanie naboru wniosków o organizowanie prac interwencyjnych

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie informuje, że od dnia 27.05.2025 r. wstrzymuje do odwołania nabór wniosków o organizowanie prac interwencyjnych.

                                         Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

                                                              

                                              /- Anna Wieczorek -/


Wstrzymanie naboru wniosków o przyznanie bonu zatrudnieniowego dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie informuje, że od dnia 27.05.2025 r. wstrzymuje nabór wniosków o przyznanie bonu zatrudnieniowego dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia.

                                     

 

                                                            Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

                                                        / - Anna Wieczorek - /


Oferta pracy Nr 4/25 Komenda Powiatowa Policji w Węgrowie

Komendant Powiatowy Policji w Węgrowie poszukuje kandydata na stanowisko:

STANOWISKO: sekretarka

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA: Zespół Wspomagający Komisariatu Policji w Łochowie

WYMIAR ETATU:  pełen wymiar czasu pracy

GODZINY PRACY: ruchomy czas pracy rozpoczęcie pracy w godz.700 - 900

MIEJSCE PRACY: ul. 1 Maja 20, 07-130 Łochów

GŁÓWNE OBOWIĄZKI:

1.Obsługa kancelaryjna sekretariatu poprzez:

  • prowadzenie dziennika korespondencyjnego dokumentacji jawnej,
  • prowadzenie dziennika podawczego,
  • prowadzenie książek doręczeń korespondencji dla komórek organizacyjnych KP w Łochowie
  • rozdzielanie korespondencji podpisanej i zadekretowanej przez Komendanta i Jego Zastępcę

do właściwych komórek organizacyjnych i wydawanie jej za pokwitowaniem,

    • przyjmowanie korespondencji doręczonej do Zespołu Wspomagającego z komórek

organizacyjnych oraz instytucji,

    • przyjmowanie i wysyłanie przesyłek listowych i paczek wysyłanych pocztą specjalną oraz

obsługa systemu elektronicznego Poczta Specjalna oraz Poczta Polska.

2. Ewidencjonowanie, gromadzenie i aktualizowanie oraz udostępnianie zbiorów aktów prawnych.

3. Prowadzenie ewidencji urlopów wypoczynkowych policjantów i pracowników KP w Łochowie.

4. Prowadzenie dokumentacji BHP.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:

    • wykształcenie średnie,

umiejętności:

    • samodzielność,
    • obowiązkowość,
    • sprawna organizacja pracy własnej,
    • dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzeniepostępowania sprawdzającego,
    • w Komendzie Powiatowej  Policji w Węgrowie nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 roku do dnia 31 lipca1990 roku pracowała lub pełniła służbę w organachbezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów wrozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organówbezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1sierpnia 1972 roku lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziłasię przed 1 sierpnia 1972 roku.

 

WYMAGANIA POŻĄDANE:

    • wykształcenie wyższe,
    • staż pracy: 6 miesięcy
    • wykazywanie własnej inicjatywy.

DOKUMENTY NIEZBĘDNE:

    • CV*,
    • podanie o zatrudnienie skierowane do Komendanta Powiatowego Policji w Węgrowie,
    • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
    • kopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
    • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
    • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
    • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 roku do dnia 31 lipca 1990 roku kandydat/kandydatka nie pracował/ła, niepełnił/ła służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisówustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatów/kandydatek urodzonych1 sierpnia 1972 roku lub później.(Dz. U. z 2024 r. poz. 1632).
    • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą"POUFNE" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą zdnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632 ze zm.),

*CV powinno zawierać następujące informacje: imię/imiona i nazwisko kandydata, datę urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez kandydata, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku na które prowadzony jest nabór.

TERMIN SKŁADANIA OFERT: do dnia 30.05.2025 r.

Dodatkowe informacje  można uzyskać pod nr tel. 47 7073 208

MIEJSCE SKŁADANIA OFERT: KomendaPowiatowa Policji w Węgrowie ul. Piłsudskiego 6 , 07-100 Węgrów, z dopiskiem na kopercie „sekretarka Zespołu Wspomagającego KP w Łochowie”

PROPONOWANE WYNAGRODZENIE ZASADNICZE:

4758 zł + dodatek za wysługę lat przysługujący po 5 latach pracy w wysokości wynoszącej 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20%miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego,

OFERTA URZĘDU (benefity pracownicze):

    • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
    • Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
    • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
    • Dobra lokalizacja,
    • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat(od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe,
    • Stojaki na rowery na terenie urzędu,
    • Możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,
    • Możliwość przystąpienia do PPK

WARUNKI PRACY:

    • Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy wykonywana w warunkachnormalnych,
    • Zagrożenie korupcją.

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    • Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Powiatowy Policji w Węgrowie, ul. Piłsudskiego 6, 07-100 Węgrów.
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: Zespół ds. OIN Komendy Powiatowej Policji            w Węgrowie, adres: ul Piłsudskiego 6, 07-100 Węgrów, tel. 47 7073 220
    • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy poza korpusem służby cywilnej oraz archiwizacjadokumentów po przeprowadzeniu naboru.
    • Informacje o odbiorcach danych: Komenda Powiatowa Policji w Węgrowie.
    • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy poza korpusem służbycywilnej, a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
    • Uprawnienia:

1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,

2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,

3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

4. prawo do usunięcia danych osobowych,

- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,

5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193Warszawa).

    • Podstawa prawna przetwarzania danych:

1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO,

2. art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r.poz. 164 ze zm.) w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO,

3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

  • Informacje o wymogu podania danych:

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest dobrowolne, jednak niezbędne, abyuczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy poza korpusem służby cywilnej.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danychosobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźnazgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

 

INNE INFORMACJE:

  • Zatrudnienie pracownika w Komendzie Powiatowej Policji w Węgrowie może nastąpić po przeprowadzeniu przez PełnomocnikaKomendanta Powiatowego Policji ds. Ochrony Informacji Niejawnych postępowania sprawdzającego i wydaniu poświadczeniabezpieczeństwa lub po potwierdzeniu faktu wydania i ważności poświadczenia bezpieczeństwa w przypadku legitymowaniasię poświadczeniem bezpieczeństwa wydanym przez inny uprawniony podmiot.

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, wrozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek,niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie,orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

  • Aplikując oświadcza się, że znana jest składającemu ofertę treść informująca na temat przetwarzania danych osobowych wnaborze.

  • Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę.

  • W przypadku złożenia oferty pracy za pośrednictwem operatora pocztowego, za datę jej złożenia w terminie uważa się datęwpływu do urzędu.

UWAGA! PODANIE O ZATRUDNIENIE, ŻYCIORYS/CV ORAZ WYMAGANE W OGŁOSZENIU OŚWIADCZENIA MUSZĄBYĆ OPATRZONE AKTUALNĄ DATĄ (korespondującą z datą złożenia dokumentów) ORAZ WŁASNORĘCZNIEPODPISANE.

Oferta pracy nie jest zwracana kandydatowi i podlega archiwizacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

                                                                      KOMENDANT

                                                               POWIATOWY POLICJI W WĘGROWIE

                                                                                                                                                                              /-/ insp. Mariusz OKULUS