Krajowy System e-Faktur

Zaproszenie do udziału w cyklu szkoleń dla przesięborców pn. "Środy z KSeF"

  • W przyszłym roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich przedsiębiorców.
  • Nowe rozwiązanie to Krajowy System e-Faktur (KSeF).

 

Czym jest KSeF i kiedy wchodzi w życie?

 

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który umożliwia wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną (faktur ustrukturyzowanych). System ten dotyczy transakcji dokonanych przez podmioty posiadające siedzibę działalności gospodarczej na terenie Polski. 

Obowiązek wystawiania e-faktur będzie wprowadzany w dwóch etapach:

  • od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem),
  • od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców.

W przypadku najmniejszych podatników, których transakcje obejmują niewielkie kwoty (do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie), termin wdrożenia zostanie odroczony do 1 stycznia 2027 r.

Zachęcamy do śledzenia naszych kanałów informacyjnych, gdzie będziemy publikować aktualności dotyczące kolejnych spotkań informacyjnych o KSeF organizowanych przez mazowiecką KAS:
-
strona internetowa Izby Administracji Skarbowej w Warszawie

- Facebook
-
Platforma X (dawniej Twitter)
-
więcej o KSeF

Załączniki


Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie węgrowskim (II)”

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie informuje, że w terminie od dnia 05.05.2025 r. do 09.05.2025 r. ogłasza nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w związku z realizacją projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie węgrowskim (II)" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu VI Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza, Działania 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.

Projekt w ramach tej formy wsparcia skierowany jest wyłącznie do osób bezrobotnych, zarejestrowanych
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgrowie spełniających co najmniej jedno z poniższych kryteriów:

1. osoby młode w wieku 18-29 lat,
2.
osoby długotrwale bezrobotne - oznacza to bezrobotnych pozostających w  rejestrze Powiatowego Urzędu Pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych,
3.
osoby z niepełnosprawnościami,
4.
osoby o niskich kwalifikacjach - osoby z wykształceniem odpowiadającym poziomowi ISCED 3 i niższym (osoby z wykształceniem średnim lub niższym; do tej grupy nie kwalifikują się osoby  z wykształceniem pomaturalnym lub wyższym),
5.
osoby w wieku 50 lat i więcej,
6.
kobiety.

Wsparcie dla osób młodych do 29 roku życia będzie udzielane zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce tzn. w ciągu 4 miesięcy od dnia przystąpienia danej osoby do projektu zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, stażu lub inna forma pomocy prowadzącą do aktywizacji zawodowej.

Umowa o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach projektu, umowy poręczenia lub inne zabezpieczenia będą wiązały strony przez okres uzależniony od stwierdzenia statusu podatkowego podmiotu i prawa do odliczenia VAT.

Status podatkowy podmiotu i prawo do odliczenia VAT co do zasady będą badane przez okres 12 miesięcy od końca okresu rozliczeniowego, w którym wydano towary do użytkowania. Dopiero w przypadku wydatków dotyczących środków trwałych podlegających amortyzacji o wartości przekraczającej 15 000,00 zł – weryfikacja obejmowała będzie okres realizacji projektu, jak też 5 lat po jego zakończeniu.

Wnioski rozpatrywane będą zgodnie z „Zasadami finansowania kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie węgrowskim (II)” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu VI Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza, Działania 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027”.

Zasady oraz druki wniosków wraz z wymaganymi załącznikami dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie, w zakładce dokumenty do pobrania:  https://wegrow.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania 

Wnioski można składać osobiście w biurze projektu (pokój 200) lub przesłać pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie, ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów.

Biuro projektu zlokalizowane jest przy ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów na II piętrze, w budynku dostępnym architektonicznie dla osób z niepełnosprawnościami, wyposażonym w windę, szerokie drzwi ( 160 cm, wejście numer 1) oraz podjazd.
Na parkingu dostępne są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków można uzyskać pod numerem telefonu 25 792 37 57 wew. 209 lub 733 005 294.
 

 


#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

                                             

    

                                                            Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie

                                                       /- Anna Wieczorek -/


Fundacja Centrum Rozwiązań Biznesowych zaprasza do udziału w projekcie: „Akcja Aktywizacja”

Celem projektu jest poprawa aktywności społeczno-zawodowej oraz zdolności do podjęcia zatrudnienia przez 40 osób (w tym 24 kobiet, 16 mężczyzn, oraz min. 5 osób z niepełnosprawnościami), biernych zawodowo, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (osoby korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej lub kwalifikujących się do objęcia wsparciem pomocy społecznej).


Nowe kompetencje drogą do sukcesu

Fundacja Centrum Rozwiązań Biznesowych rozpoczyna realizację projektu: „Nowe kompetencje drogą do sukcesu", który jest wspófinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

 

Celem projektu jest nabycie umiejętności podstawowych umożliwiających korzystanie z technologii cyfrowych w codziennym życiu przez min.95% ze 120 os. dorosłych (72K, 12 ON), zainteresowanych z własnej inicjatywy wsparciem w zakresie kompetencji podstawowych, realizowanych poza BUR, z grup defaworyzowanych, wykazujących największą lukę kompetencji i posiadających największe trudności w dostępie do edukacji, zamieszkujących w rozumieniu KC na obszarze RMR WM, w okresie 03.2025 - 05.2026, poprzez udział w kompleksowym wsparciu w projekcie.

 

Zapraszamy uczestników spełniających kryteria do skorzystania z bezpłatnych zajęć/szkoleń:

- Diagnoza kompetencji uczestników/uczestniczek projektu

- Zajęcia z zakresu podnoszenia umiejętności podstawowych – szkolenia rozwijające kompetencje cyfrowe

- Mentoring wzmacniający efekty nabywania umiejętności przez uczestników/uczestniczki projektu

- Walidacja nabytych umiejętności uczestników/uczestniczek projektu

 

Do udziału w projekcie zapraszamy w szczególności:

- wyłącznie osoby dorosłe (powyżej 18 r.ż.) zamieszkujące na terenie Regionu Mazowieckiego Regionalnego (powiaty: siedlecki, Siedlce, radomski, szydłowiecki, zwoleński, Radom, Ostrołęka, Płock, przysuski, gostyniński, płocki, sierpecki, łosicki, lipski, białobrzeski, kozienicki, mławski, płoński, pułtuski, żuromiński, makowski, ostrołęcki, przasnyski, wyszkowski, ciechanowski, węgrowski, sokołowski, ostrowski, garwoliński, żyrardowski, sochaczewski, grójecki);

- osoby zainteresowane z własnej inicjatywy wsparciem w zakresie kompetencji Podstawowych, realizowanych poza BUR;

- osoby z grup defaworyzowanych (osoby w trudnej sytuacji w tym doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego lub dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone takimi zjawiskami);

- osoby o niskich umiejętnościach podstawowych, które bez względu na wykształcenie oraz status zatrudnienia, posiadają umiejętności podstawowe odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3 poziom PRK;

-osoby wykazujące największą lukę kompetencyjną i posiadającą największe trudności w dostępie do edukacji;

 

Planowane rezultaty (efekty) do osiągnięcia w projekcie po jego zakończeniu:

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu– 114 osób

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 114 osób

 

Dofinansowanie projektu z UE: 722 606,25 zł

Wartość projektu: 850 125,00 zł

 

Bieżące informacje znajdą Państwo na stronie projektu www.nkds.crb.lublin.pl

Załączniki


Nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie
ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

Starszy inspektor powiatowy
w Referacie Finansowo-Księgowym

Ilość stanowisk: 1

Wymiar czasu pracy: 1 etat

Miejsce wykonywania pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie, ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów

Przewidywany termin zatrudnienia: 01.11.2025 r.

1.  Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie lub (w przypadku cudzoziemca) znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. nieposzlakowana opinia;
  5. wykształcenie wyższe - preferowane finanse i rachunkowość, ekonomiczne;
  6. co najmniej 4-letni staż pracy w księgowości.

2.  Wymagania dodatkowe:           

  1. znajomość ustawy o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych;
  2. umiejętność interpretacji przepisów, analitycznego myślenia;
  3. umiejętność podejmowania decyzji, w tym samodzielność, kreatywność, komunikatywność, wysoka kultura osobista;
  4. umiejętność pracy w zespole;
  5. dobra organizacja pracy;
  6. umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu OFFICE, przeglądarki internetowej, obsługa poczty elektronicznej;
  7. doświadczenie w naliczaniu list płac.

3.  Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu jednostki w szczególności prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wynagrodzeń i innych świadczeń przysługujących pracownikom;
  2. archiwizacja dokumentacji;
  3. współpraca z innymi stanowiskami, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami w wykonywaniu zadań wynikających z zakresu obowiązków w zakresie finansów publicznych.

4. Warunki pracy na stanowisku:

  1. praca na cały etat;
  2. forma zatrudnienia: umowa o pracę;
  3. praca w godzinach: poniedziałek - wtorek 8.00 – 16.00, środa 8.00 - 17.00, czwartek 8.00-16.00, piątek 8.00 -  15.00;
  4. praca wykonywana w typowych pomieszczeniach biurowych związana z koniecznością przemieszczania się od parteru do II piętra (budynek wyposażony w windę);
  5. praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie powiązana z obsługą urządzeń biurowych;
  6. wynagrodzenie zgodne z Regulaminem Wynagradzania obowiązującym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgrowie;
  7. z kandydatem zatrudnionym po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym, zostanie zawarta umowa na czas określony nie dłuższy niż 6 m-cy, a po zdaniu egzaminu kończącego służbę przygotowawczą z wynikiem pozytywnym – na czas określony lub nieokreślony.

5.  Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. curriculum vitae (CV) z dokładnym wyszczególnieniem przebiegu pracy zawodowej (opatrzone własnoręcznym podpisem);
  2. list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska (opatrzony własnoręcznym podpisem);
  3. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia – w przypadku trwającego zatrudnienia);
  4. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
  5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór dostępny na stronie internetowej Urzędu pod treścią niniejszego ogłoszenia);
  6. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  7. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;  
  9. oświadczenie o nieposzlakowanej opinii; 
  10. oświadczenie z klauzulą:
  • „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Powiatowy Urząd Pracy
    w Węgrowie, zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji obecnego procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”;
  1.  klauzula informacyjna.

Klauzula informacyjna, formularz kwestionariusza osobowego i oświadczeń dostępny na stronie internetowej Urzędu pod treścią niniejszego ogłoszenia.

Kopie dokumentów powinny być poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez składającego.


6. Dodatkowe informacje:

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgrowie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosi co najmniej 6%.

7. Termin i miejsce składania dokumentów:

Oferty zawierające wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej (zaklejonej) kopercie. 
Na kopercie należy zamieścić imię i nazwisko wraz z dopiskiem ,,Dotyczy naboru na stanowisko: Starszy inspektor powiatowy’’:

  1. sposób składania ofert:
  1. osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie II piętro, ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów

lub

  1. za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie, ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów.
  1. Termin składania ofert:

w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21 października 2025 r. do godz. 13:30 (liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu).

Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

8. Inne informacje:

Konkurs przeprowadzi komisja powołana przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie.

Osoby, których oferty zostaną odrzucone nie będą powiadamiane osobiście.

Oferty konkursowe, które wpłyną do urzędu po wyżej wymienionym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane i zostaną komisyjnie zniszczone.

Kandydaci zakwalifikowani do dalszego etapu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru  zostanie upowszechniona niezwłocznie po zakończeniu procedury naboru w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie.

Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie
/-/ Anna Wieczorek
 

 

Załączniki


Nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie dla osoby bezrobotnej

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie od dnia 02.10.2025 r. do wyczerpania limitu środków finansowych na tę formę wsparcia ogłasza nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie dla osoby bezrobotnej finansowanych ze środków Funduszu Pracy.

Szczegółowe informacje oraz aktualne druki do pobrania znajdują się w zakładce: https://wegrow.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania .

                      
                                           Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie
                                                                
                                  /- Anna Wieczorek -/


Ostatnie szkolenia dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej w 2025 roku

 

Wojskowe Centrum Rekrutacji zachęca mieszkańców powiatów siedleckiego, łosickiego i sokołowskiego do wstępowania do dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej.
W tym roku w jednostkach wojskowych odbędą się już tylko dwa turnusy szkolenia podstawowego.

Osoba realizująca szkolenie podstawowe za 27 dni otrzyma brutto prawie 6000 zł, bezpłatne wyżywienie, zakwaterowanie, ochronę stosunku pracy (jeżeli jest zatrudniona), ubezpieczenie i bezpłatną opiekę medyczną.  Pierwszymi krokami jakie należy wykonać aby wstąpić do dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej jest rejestracja na portalu www.zostanzolnierzem.pl oraz złożenie wniosku o powołanie do służby wojskowej w Wojskowym Centrum Rekrutacji.

Najbliższe szkolenia realizowane będą w terminie 29.09.2025 r. - 25.10.2025 r.  m.in. w:

- Brygadzie Ochrony w Warszawie,

- 10. Pułku Samochodowym w Warszawie,

- Oddziale Specjalnym Żandarmerii Wojskowej w Mińsku Mazowieckim,

- Mazowieckim Oddziale Żandarmerii Wojskowej w Warszawie.

Kolejny, ostatni tegoroczny turnus szkoleniowy zaplanowany jest w terminie 17.11.2025 r. - 13.12.2025 r.  Szkolenia realizowane będą w m.in. w:

- 18. batalionie dowodzenia w Siedlcach,

- 1. Brygadzie Pancernej w Warszawie,

- Brygadzie Ochrony w Warszawie,

- 2. Pułku Saperów w Nowym Dworze Mazowieckim.

Po złożeniu przysięgi wojskowej żołnierz dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej, może kontynuować ją w ramach trwającego do 11 miesięcy szkolenia specjalistycznego. W tym czasie zdobywać będzie niezbędne umiejętności wymagane w służbie na określonym stanowisku. W trakcie szkolenia specjalistycznego żołnierz DZSW otrzymywać będzie uposażenie w wysokości 6300 zł miesięcznie brutto, a dowódca jednostki wojskowej ma prawo powołać go do zawodowej służby wojskowej.

Więcej informacji na ten temat dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej można uzyskać w Wojskowym Centrum Rekrutacji w Siedlcach, pod numerem telefonu 61-353-064 lub 261-353-065 lub na stronie internetowej wcrminskmazowiecki.wp.mil.pl.


Centrum Poradnictwa Zawodowego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie zaprasza wszystkie osoby zainteresowane tematyką własnej działalności gospodarczej na bezpłatne webinary

  1. Bezpłatne webinarium „Biznesplan w zarysie” 24 września 2025 r. w godzinach 10.00-13.00.

Przygotowujesz się do założeniem firmy? Chcesz się dowiedzieć na co warto zwrócić szczególną uwagę przy analizie pomysłu na własną działalność. Dzięki naszemu szkoleniu uzyskasz wskazówki niezbędne do przygotowania dobrego biznesplanu.

Dowiesz się m.in.

  • z jakich elementów składa się biznesplan,
  • na co zwrócić uwagę przy analizie rynku,
  • czym jest analiza SWOT przedsięwzięcia,
  • co warto uwzględnić w planie finansowym,
  • z jakich źródeł wsparcia na założenie firmy można skorzystać.

Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie

Dołącz do spotkania teraz

Po wejściu na link proszę o podanie swojego imienia i nazwiska

  1. Bezpłatne webinarium „Jednoosobowa działalność gospodarcza – najważniejsze aspekty formalno-prawne” 25 września 2025 r. w godzinach 10.00-13.00.

Masz pomysł na biznes? Planujesz otworzyć działalność, ale obawiasz się, że nie poradzisz sobie z formalnościami? Brakuje ci wiedzy, jak to zrobić i co na co zwrócić szczególną uwagę? Dzięki naszemu szkoleniu przekonasz się, że to nic trudnego.

Dowiesz się m.in.:

  • jakie są uwarunkowania prowadzenia firmy,
  • jakie składki będziesz musiał płacić do ZUS,
  • jakie są koszty w działalności,
  • jak wybrać najkorzystniejszą dla twojego biznesu formę opodatkowania,
  • co to jest podatek VAT i czy zawsze trzeba go płacić,
  • jakich formalności należy dopełnić, aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą.

Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie

Dołącz do spotkania teraz

Po wejściu na link proszę o podanie swojego imienia i nazwiska

Na webinary nie obowiązują zapisy. Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.

Serdecznie zapraszamy!

Więcej propozycji naszych zajęć znajdziesz TUTAJ


Konferencja Masters & Robots Youth dla młodzieży - poznaj rynek pracy przyszłości

 

Zachęcamy uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych oraz studentów do udziału w bezpłatnej konferencji online Masters & Robots Youth organizowanej przez Fundację Digital University, która od ponad 10 lat działa na rzecz edukacji cyfrowo-technologicznej oraz edukacji z zakresu doradztwa zawodowego. Konferencja odbędzie się 24 października 2025 r., w godzinach 10.00-13.00, online (zarejestrowane osoby otrzymają 30-dniowy dostęp do nagrania).

Partnerem strategicznym wydarzenia jest Ministerstwo Cyfryzacji. Patronat honorowy objęło Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Dla kogo jest Masters & Robots Youth?

Polecamy konferencję wszystkim licealistom i uczniom techników, którzy wahają się, jaki kierunek studiów wybrać po maturze. Poznaj ludzi, którzy przeszli tę samą drogę i dziś robią to, co kochają. Odkryj branże, o których może jeszcze nie słyszałeś, i dowiedz się, jak wyglądają ścieżki kariery przyszłości.

Konferencja jest również dla studentów, którym pomoże zrozumieć, jakie kompetencje będą pożądane na rynku pracy i jak można się do nich przygotować, aby zyskać przewagę konkurencyjną.

Zachęcamy także do dołączenia nauczycieli - Wasze klasy mogą uczestniczyć razem z Wami! Włączcie transmisję na żywo podczas lekcji i zobaczcie, jak Wasi uczniowie reagują na prawdziwe historie i praktyczne wskazówki. Będziecie mieć gotowy materiał do dyskusji na następne tygodnie.

Uczestnicy konferencji będą mogli zainspirować się wystąpieniami na następujące tematy:

  • Soft skills w twardym świecie technologii
  • Hack your learning: jak uczyć się efektywniej
  • Dezinformacja. Instrukcja obsługi. Jak żyć w świecie fake newsów?
  • Cyfrowa higiena: twoje dane, twoja prywatność
  • Mental health w erze social media
  • AI w praktyce: narzędzia, które zmienią twoje życie

Dlaczego warto wziąć udział w Masters & Robots Youth?

Masters & Robots Youth to okazja, aby poznać najnowsze trendy na rynku pracy i dowiedzieć się, jakie kompetencje będą pożądane w nadchodzących latach. Dzięki tej wiedzy uczniowie i studenci łatwiej zaplanują swoją ścieżkę rozwoju i nabędą umiejętności, które otworzą przed nimi drzwi do niezliczonych możliwości zawodowych.

Masters & Robots Youth otwiera całkowicie nowe horyzonty i pokazuje młodym ludziom, jak wiele dróg kariery stoi przed nimi otworem. Dzięki różnorodności prelegentów i poruszanych tematów, uczestnicy będą mogli eksplorować całkowicie nowe dziedziny i pomysły, odkrywając przy tym swoje prawdziwe pasje i talenty.

Jak można dołączyć?

Wystarczy wypełnić krótki formularz rejestracyjny: https://youth.mastersandrobots.tech/registration

Zarejestrowane osoby otrzymają 30-dniowy dostęp do nagrań wystąpień.

Dodatkowo każdy zarejestrowany uczestnik otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w konferencji Masters & Robots Youth 2025. 

Zachęcamy do udziału!


Dołącz do projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”!

Chcesz zdobyć nowe umiejętności i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy? Weź udział w bezpłatnych szkoleniach online organizowanych w ramach naszego projektu! Każde ze szkoleń jest certyfikowane. Oferujemy praktyczne kursy, które przygotują Cię do pracy w różnych dziedzinach:

Kadry i płace od podstaw

ZAPISZ SIĘ: https://forms.office.com/r/F8buf01vF3

Podstawy księgowości

ZAPISZ SIĘ: https://forms.office.com/r/GA89r2d10k

Kurs języka angielskiego (różne poziomy zaawansowania)

ZAPISZ SIĘ: https://forms.office.com/r/CxE0ZxR8ZN

Skuteczna sprzedaż i obsługa klienta

ZAPISZ SIĘ: https://forms.office.com/r/wAP8Fzc2iM

Excel i analiza danych

ZAPISZ SIĘ: https://forms.office.com/r/pqwbsK1LeE

Analityka biznesowa IT

ZAPISZ SIĘ: https://forms.office.com/r/xLJ1g8HiCS

Więcej informacji o szkoleniach znajdziesz tutaj: https://kontraktor.biz.pl/projekt-pfron/oferty-stazy-pracy-oraz-szkolenia-i-kursy

To nie wszystko! W ramach projektu możesz:

Odbyć 4-miesięczny płatny staż ze stypendium 3510,92 zł netto/mies.

Sprawdź aktualne oferty staży na stronie: https://kontraktor.biz.pl/projekt-pfron/kontakt-dla-uczestnikow-i-pracodawcow

Projekt jest dla Ciebie, jeśli:

Posiadasz orzeczenie o niepełnosprawności

Studiujesz na ostatnim roku lub ukończyłeś/aś studia w ciągu ostatnich 5 lat

Nie pracujesz, pracujesz dorywczo lub poniżej swoich kwalifikacji

Mieszkasz na terenie województwa: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego lub zachodniopomorskiego.

Nie przegap szansy na rozwój i start w wymarzonej karierze! Dołącz do projektu już dziś!

Masz pytania?

Napisz: absolwent@kontraktor.biz.pl
 Zadzwoń: 885 402 718 lub 600 901 257


Nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej w ramach programu regionalnego „ MAZOWSZE 2025 – osoby bezrobotne z niepełnosprawnością”

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie w związku z realizacją programu regionalnego „Mazowsze 2025 – osoby bezrobotne  z niepełnosprawnością” ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej.

Wnioski przyjmowane będą w terminie od 05.09.2025 r. do wyczerpania limitu środków.

W ramach dostępnych środków możliwe jest udzielenie dotacji dla 2 osób.
Maksymalna wysokość dofinansowania wynosi 31 700,00 zł.

Uczestnikami programu mogą być wyłącznie osoby bezrobotne posiadające orzeczony stopień niepełnosprawności.

Przed złożeniem wniosku należy skontaktować się ze swoim doradcą do spraw zatrudnienia w celu potwierdzenia opracowania Indywidualnego Planu Działania.

Szczegółowe informacje oraz aktualne druki do pobrania znajdują się w zakładce: https://wegrow.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania

                                              

                                          Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Węgrowie   

                                        /- Anna Wieczorek -/


II. edycja konkursu plastycznego „Kolory Funduszy Europejskich”

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie serdecznie zaprasza uczniów mazowieckich szkół podstawowych do udziału w konkursie plastycznym pod hasłem „Kolory Funduszy Europejskich II ". Jest to wyjątkowa okazja, aby wyrazić swoją kreatywność i podzielić się artystyczną wizją z innymi!


Dla kogo?
Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych w województwie mazowieckim. W tej edycji nagrody przyznamy w dwóch kategoriach wiekowych: uczniowie klas IV–VI szkół podstawowych oraz uczniowie klas VII-VIII szkół podstawowych.

Temat prac konkursowych
W tegorocznej edycji uczestnicy mają do wyboru jeden z dwóch tematów:

Fundusze Europejskie – dziś wokół mnie. W pracy konkursowej trzeba przedstawić konkretne przykłady z codziennego życia, tego jak Fundusze zmieniły szkołę, okolicę, rodzinę.

Fundusze Europejskie – jutro wokół mnie. Obraz ma w symboliczny i kreatywny sposób pokazać jak uczestnik wyobraża sobie swoje najbliższe otoczenie dzięki Funduszom Europejskim w przyszłości.

Więcej informacji o tematyce prac, znajduje się w dokumencie pn. „Wyjaśnienia tematów prac plastycznych”.


Technika wykonania
Prace muszą być wykonane na kartce formatu A4 w układzie poziomym.

Dozwolone techniki:

  • rysunek (ołówki, kredki, cienkopisy, tusze),
  • malarstwo (pastele, farby)
  • kolaż (z wyłączeniem elementów trójwymiarowych oraz wystających poza format).

Nie dopuszczamy prac wykonanych techniką komputerową (grafika cyfrowa).

Dodatkowe elementy:

  1. Na pracy powinny znajdować się znaki charakterystyczne związane z Unią Europejską lub Funduszami Europejskimi (np.: tablica informacyjna Funduszy Europejskich, flaga Unii Europejskiej)
  2. Każda praca powinna być podpisana na odwrocie (imię i nazwisko uczestnika, klasa, szkoła).


Jak zgłosić pracę?
Aby wziąć udział w konkursie, należy:

  1. Stworzyć pracę plastyczną zgodną z tematyką konkursu.
  2. Złożyć pracę osobiście lub przesłać na adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, Wydział Informacji i Promocji, ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa
  3. Dołączyć formularz zgłoszeniowy, w którym w 2-3 zdaniach trzeba wyjaśnić co przedstawia praca oraz jaki ma związek z Funduszami Europejskimi.

 

Termin nadsyłania prac
Prace można przesyłać do 17 października 2025 r.

Nagrody
Dla zwycięzców przewidziane są atrakcyjne nagrody! W każdej kategorii jury konkursowe nagrodzi najciekawsze prace:

I miejsce: karta podarunkowa o wartości 1000 zł,

II miejsce: karta podarunkowa o wartości 800 zł,

III miejsce: karta podarunkowa o wartości 500 zł,

I wyróżnienie: karta podarunkowa o wartości 200 zł,

II wyróżnienie: karta podarunkowa o wartości 200 zł.

 

Ogłoszenie wyników
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 31 października 2025 r. na stronie internetowej wupwarszawa.praca.gov.pl na Facebooku oraz przesłane bezpośrednio do zwycięzców.

Wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystej gali.

Kontakt
W razie pytań dotyczących konkursu prosimy o kontakt:  Email: i.mosakowska@wup.mazowsze.pl
Telefon: (22) 532 22 95
 

Patronaty

Nasz konkurs patronatem honorowym objęli Wojewoda Mazowiecki Mariusz Frankowski, Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik oraz Mazowiecki Kurator Oświaty Wioletta Krzyżanowska.

Z kolei patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Radio Kolor, Tygodnik Siedlecki oraz portale internetowe iOtwock i #PetroNews.


Zachęcamy do udziału i życzymy powodzenia! Niech wyobraźnia Was prowadzi!

Link do strony internetowej WUP w Warszawie:

https://wupwarszawa.praca.gov.pl/strona-glowna/-/asset_publisher/LryJ0xq19qZz/content/ii.-edycja-konku


Pożyczka inwestycyjna oraz OZE : dla Regionu Mazowieckiego Regionalnego - RMR


PREZES SĄDU OKRĘGOWEGO W SIEDLCACH OGŁASZA KONKURS DLA KANDYDATÓW NA APLIKANTA KURATORSKIEGO W OKRĘGU SĄDU OKRĘGOWEGO W SIEDLCACH

1. Sąd Okręgowy w Siedlcach ogłasza konkurs na stanowisko aplikanta kuratorskiego w Sądzie Rejonowym w Węgrowie – 1 etat.
2. Osoba przystępująca do konkursu winna odpowiadać warunkom określonym w art. 5 ust. 1, pkt 1- 4 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. o kuratorach sądowych (Dz.U.2023.1095 t.j.).
3. Osoba przystępująca do konkursu powinna złożyć następujące dokumenty:
a. wniosek o zatrudnienie na stanowisku aplikanta kuratorskiego;
b. życiorys i informację o przebiegu pracy zawodowej;
c. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
d. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e. oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy dokumentów potwierdzających posiadanie tytułu zawodowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. o kuratorach sądowych;
f. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji w ramach konkursu i opublikowania jego wyników – załącznik „oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych”;
g. fotografię legitymacyjną.
Do zgłoszenia kandydat może dołączyć:
h. oryginały lub urzędowo poświadczone odpisy certyfikatów, dyplomów, świadectw potwierdzających uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych oraz świadectw pracy;
i. opinię kierownika zespołu kuratorskiej służby sądowej, w którym pełni albo pełnił funkcję społecznego kuratora sądowego.
W przypadku dokumentacji w języku obcym konieczne jest załączenie dokumentacji również w języku polskim, potwierdzonej przez tłumacza przysięgłego.
4. Komplet dokumentów należy złożyć w Biurze Obsługi Interesantów Sądu Okręgowego w Siedlcach, ul. Sądowa 2 w godzinach od 08:00 do 15:00, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 września 2025 r., w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Zgłoszenie do postępowania
konkursowego dla kandydatów na aplikanta kuratorskiego w okręgu Sądu Okręgowego w Siedlcach”.
W przypadku przesłania zgłoszenia za pomocą operatora pocztowego o zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego.
Osoby, których dokumenty wpłyną niekompletne lub po wyżej określonym terminie nie będą dopuszczone do konkursu.
5. Po komisyjnym dokonaniu analizy dostarczonej dokumentacji, która nastąpi w dniu 13 października 2025 r. o godz. 10.00 w Sądzie Okręgowym w Siedlcach, ul. Sądowa 2, lista osób zakwalifikowanych do konkursu zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w budynku Sądu Okręgowego w Siedlcach i na stronie internetowej Sądu Okręgowego w Siedlcach www.siedlce.so.gov.pl w zakładce „oferty pracy” w terminie co najmniej 7 dni przed częścią pisemną.
6. Termin części pisemnej konkursu ustalono na dzień 20 października 2025 r., godz. 10.00 w budynku Sądu Okręgowego w Siedlcach, ul. Sądowa 2.
7. Termin rozmowy kwalifikacyjnej ustalono na dzień 27 października 2025 r., godz. 10.00 w budynku Sądu Okręgowego w Siedlcach, ul. Sądowa 2.
8. Konkurs zostanie przeprowadzony w oparciu o Regulamin przeprowadzania konkursu na aplikację kuratorską w okręgu Sądu Okręgowego w Siedlcach wprowadzony zarządzeniem Prezesa Sądu Okręgowego w Siedlcach Nr 38/2023 z dnia 27 czerwca 2023 roku.
9. Część pisemna Konkursu będzie obejmowała wiedzę z zakresu:
a. Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej;
b. funkcjonowania i organizacji sądownictwa powszechnego i kuratorskiej służby sądowej;
c. podstaw prawa rodzinnego i nieletnich oraz prawa karnego, w szczególności dotyczących wykonywania orzeczeń sądowych;
d. podstaw pedagogiki i psychologii;
e. zasad etyki kuratora sądowego.
10. Rozmowa kwalifikacyjna - trzeci etap konkursu - polega na sprawdzeniu umiejętności interpersonalnych kandydata, w tym sposobu prowadzenia rozmowy oraz umiejętności
przekonującego uzasadniania swoich opinii i twierdzeń, a także na sprawdzeniu umiejętności logicznego myślenia i podejmowania decyzji oraz poziomu kultury osobistej.
11. Szczegółowe informacje na temat konkursu można uzyskać: pod numerem telefonu: (25) 64 07 838.
12. Dokumentację przesłaną na potrzeby rekrutacji należy odebrać z siedziby kuratora okręgowego Sądu Okręgowego w Siedlcach, ul. Sądowa 2
w terminie 30 dni od ogłoszenia wyników konkursu.


Poszukujemy osób chętnych do prowadzenia Agencji Pocztowych

 Poczta Polska S.A.   poszukuje  osób chętnych do prowadzenia Agencji Pocztowych.  
 Agentem pocztowym może zostać każdy przedsiębiorca – osoba fizyczna lub prawna, który zobowiązuje się w ramach umowy agencyjnej do zawierania umów na świadczeniu usług w imieniu Poczty Polskiej S.A. Działalność agencyjna nie wyklucza prowadzenia przez Agenta dodatkowej działalności gospodarczej. 
Od kandydatów na Agentów pocztowych oczekujemy: 
·zarejestrowanej działalności gospodarczej lub gotowości do jej prowadzenia, 
·dysponowania lokalem (własność lub inny tytuł prawny), 
·podstawowej obsługi komputera, 
·sumienności i samodyscypliny,
·Posiadania komputera (z systemem co najmniej Windows 10PRO),drukarki, czytnika kodów.
Poczta Polska S.A. oferuje Agentom pocztowym: 
·szkolenia, 
·oprogramowanie, 
·sprzęt eksploatacyjny niezbędny do realizacji usług pocztowych, 
·druki i materiały niezbędne dla zapewnienia prawidłowej realizacji usług pocztowych, 
·elementy wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, 
·wsparcie marketingowe. 
  
Podstawą współpracy agencyjnej jest umowa agencyjna oparta na przepisach Kodeksu cywilnego i zgodna z wzorcem umowy funkcjonującym w Poczcie Polskiej S.A. Umowa agencyjna określa m.in.: zakres usług świadczonych w agencji pocztowej, godziny pracy agencji, wykaz wyposażenia, sposób rozliczeń i stawki prowizji dla agenta. 
 
Zalety naszego produktu:
1)Prowadzenie agencji pocztowej w tej samej lokalizacji, w której znajduje się działalność gospodarcza osoby zainteresowanej/nie trzeba wynajmować drugiego lokalu.
2)Stałe gwarantowane wynagrodzenie.
3)Niski wkład własny (który szybko się zwróci).
4)Bezpłatne szkolenie.
5)Bezpłatna opieka informatyczna.
6)Bezpłatne zaopatrzenie w podstawowy sprzęt (wagi, pieczątki, druki niezbędne do realizacji usług).
7)Bezpłatne wydanie towaru do odsprzedaży (nie pobieramy kaucji).
8)Bezpłatna wizualizacja.
9)Bezpłatna reklama.
10)Bezpłatny odbiór materiału przyjętego od klientów (w zależności od umiejscowienia agencji w niektórych przypadkach agent nie musi angażować własnych środków -czasu i pojazdu by odprowadzić materiał do urzędu macierzystego).
11)Dołączenie do społeczności rozpoznawalnej marki.
12)Doświadczenie zdobyte przy prowadzeniu agencji, może być przydatne w dalszej karierze zawodowej.
13) Pozyskanie nowych kontaktów.
14)Rozwinięcie własnej działalności (nowi klienci).

 

Załączniki


Program aktywizacji i integracji


Krajowy System e-Faktur

Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco
• Od 10 lipca rusza cykl spotkań informacyjnych dotyczących wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
• Z ekspertami możesz spotkać się on-line lub w najbliższym urzędzie skarbowym.
• Masz pytania, wątpliwości – czekamy na Ciebie!
Co to jest KSeF?
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który umożliwia wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną (faktur ustrukturyzowanych). System ten dotyczy transakcji dokonanych przez podmioty posiadające siedzibę działalności gospodarczej na terenie Polski.
Wdrożenie KSeF?
Ministerstwo Finansów zaproponowało etapowe wejście w życie obowiązkowego wystawiania faktur w KSeF:
• od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem),
• od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców,
W przypadku najmniejszych podatników, których transakcje obejmują niewielkie kwoty (do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie), termin wdrożenia zostanie odroczony do 1 stycznia 2027 r. ul. Obrębowa 17, 07-100 Węgrów | tel.: +48 25 785 96 00 | e-mail: us.wegrow@mf.gov.pl
www.mazowieckie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-wegrowie
RODO – klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych znajdziecie Państwo na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.mazowieckie.kas.gov.plw zakładce Organizacja – Ochrona Danych Osobowych oraz w siedzibach organów na tablicach informacyjnych.
Środowisko testowe
Od 30 września 2025 r. będzie można testować interfejs programistyczny (API) z KSeF 2.0 (czyli udostępnionej do użytkowania od 1 lutego 2026 r.) w sposób otwarty przez wszystkich integratorów i duże firmy.
Natomiast od listopada 2025 r. planowane jest udostępnienie testowej wersji Aplikacji Podatnika KSeF 2.0, by wszyscy przedsiębiorcy mogli poznać rozwiązania i funkcjonalności systemu.
Spotkania informacyjne
Mazowiecka KAS zaprasza na Letnie spotkania informacyjne o KSeF, podczas których poruszymy takie zagadnienia, jak m.in.
• wprowadzenie do KSeF,
• uwierzytelnianie i autoryzacja w KSeF,
• faktura ustrukturyzowana w KSeF,
• wprowadzenie do aplikacji KSeF.
Spotkania będą odbywały się cyklicznie do końca sierpnia br.
• w czwartki w godz. 10.00-12.00 spotkania on-line – 10 i 24 lipca oraz 7 i 21 sierpnia.
• w poniedziałki w godz. 10.00 -12.00 spotkania stacjonarne w siedzibach wszystkich mazowieckich urzędów skarbowych – 14 i 28 lipca oraz 11 i 25 sierpnia.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na najbliższe z cyklu spotkań on-line już 10 lipca o godz. 10:00.
Spotkanie jest otwarte, dlatego nie ma potrzeby wcześniejszej rejestracji. Aby dołączyć do spotkania wystarczy kliknąć w Link
Pierwsze z zaplanowanych spotkań stacjonarnych odbędzie się 14 lipca 2025 r. w godz. 10.00 – 12.00 w siedzibie Urzędu Skarbowego w Węgrowie, ul. Obrębowa 17.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką KSeF.
O szczegółach i terminach kolejnych spotkań będziemy Państwu przypominać w następnych komunikatach.
Więcej informacji dotyczących Letnich spotkań informacyjnych o KSeF znajdą Państwo na naszej stronie internetowej https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-warszawie .


Z bierności do aktywności

Fundacja Centrum Rozwiązań Biznesowych realizuje projekt: „Z bierności do aktywności", który jest wspófinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Celem projektu jest wzrost aktywności zawodowej i społecznej przez minimum 90% osób z grupy 44 (28 Kobiet, 6 mężczyzn) osób biernych zawodowo i/lub osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym do 31.03.2026 r.

Zapraszamy uczestników spełniających kryteria do skorzystania z bezpłatnych zajęć/szkoleń:

1.  Indywidualna diagnoza zawodowa UP z tworzeniem IPD 

2.  Blok miękkich kompetencji społecznych

3.  Blok miękkich kompetencji zawodowych

4.  Szkolenia zawodowe

5.  Pośrednictwo pracy

6.  Wysokiej jakości staże zawodowe

 

Do udziału w projekcie zapraszamy osoby spełniające wszystkie poniższe warunki:

      osoby bierne zawodowo z powodu choroby / niepełnosprawności lub bierność zawodowa i wykluczenie/zagrożenie wykluczeniem społecznym

      -wiek od 18 roku życia (zgodnie z dok. tożsamości) - jeśli poniżej (wymaga zgody rodzica/opiekuna)

      -miejsce zamieszkania na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego

      -uczestnik nie otrzymuje jednocześnie wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno – zawodowej dofinansowanych ze środków EFS+

 

Planowane rezultaty (efekty) do osiągnięcia w projekcie po jego zakończeniu:

- Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu – 22 osoby

- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu 40 osób

- Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu 18 osób

- Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu 9 osób

  

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami o kolejnych krokach odwiedź stronę projektu www.zbda.crb.lublin.pl/

 

 

 

 

Załączniki


Bezpłatna pomoc dla osób bezrobotnych

W ramach rządowego programu "Świadomy Obywatel – Prawo do Porady" oferujemy bezpłatne, kompleksowe wsparcie dla osób:

  • bezrobotnych i w trudnej sytuacji finansowej, 
  • z niepełnosprawnościami, 
  • doświadczających przemocy, uzależnień, kryzysów, 
  • seniorów, osób samotnych i wielu innych.

Jak można uzyskać pomoc?

Wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer: 800 201 211
Lub skorzystać z chatu na stronie: www.prawodoporady.pl
Można także znaleźć pomoc lokalnie na Wirtualnej Mapie Porad

Załączniki

1.jpg 318 KB

OCENA JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTÓW W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W WĘGROWIE

Powiatowy Urząd Pracy w Węgrowie informuje, że na podstawie art. 73 ust. 4 Ustawy z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia istnieje możliwość dokonania anonimowej ewaluacji w zakresie satysfakcji, jakości i trafności oferowanej przez urząd pomocy. Ankieta dostępna jest w dokumentach do pobrania na stronie https:/wegrow.praca.gov.pl lub w siedzibie urzędu.

Załączniki


„Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy”!

Pracodawco!
Chcesz zyskać wykwalifikowanego pracownika i jednocześnie obniżyć koszty?

W ramach projektu „Dyplom i co dalej? Absolwenci z niepełnosprawnościami na rynku pracy” proponujemy współpracę z naszymi uczestnikami – absolwentami szkół wyższych z niepełnosprawnościami, gotowymi do podjęcia pracy.

Projekt realizowany jest realizowany przez Kontraktor Sp. z o.o. w okresie od 1 października
2024 r. do 30 września 2026 r.
na terenie województwa dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego i ma na celu zwiększenie zatrudnienia wśród osób z niepełnosprawnościami, które są absolwentami szkół wyższych, tj. studiów licencjackich, magisterskich , podyplomowych  lub doktoranckich (do 5 lat po uzyskaniu dyplomu) lub realizują ostatni rok nauki
na studiach.

Co może zyskać pracodawca?

  • Bezpłatną rekrutację - my rekrutujemy dla Ciebie kandydata na staż, a Ty decydujesz czy spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli masz swojego kandydata, również możesz go nam polecić.
  • Zaangażowanego stażystę przez cztery miesiące za darmo – stażysta otrzymuje stypendium
    w wysokości 3 510,92 zł netto/m-c, w pełni finansowane ze środków projektu. Pracodawca nie ponosi żadnych wydatków związanych z wynagrodzeniem.
  • Wykwalifikowanego pracownika - uczestnicy projektu to osoby z wyższym wykształceniem, które w ramach projektu mogą odbyć certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe umożliwiające zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji zawodowych dopasowanych do potrzeb pracodawców.
  • Wyposażenie stanowiska pracy - dostosowanie miejsca pracy do potrzeb uczestnika (np. ergonomiczne meble, specjalistyczne oprogramowanie, sprzęt techniczny) w kwocie średnio 5000 zł brutto/osobę. Dostępne dla Pracodawcy zatrudniającego Uczestnika Projektu, nie dotyczy staży.
  • Sfinansowanie dodatku do wynagrodzenia Opiekuna Stażysty w kwocie 500 zł brutto/m-c.

Czego oczekujemy od Ciebie, Pracodawco?

  • Wyznaczenia Opiekuna Stażysty, który wesprze stażystę w realizacji zadań.
  • Opłacenia badania lekarskiego z zakresu medycyny pracy dla Stażysty.
  • Gotowości do zatrudnienia stażysty po zakończeniu stażu na okres co najmniej 6 miesięcy na podstawie:
    • umowy o pracę w wymiarze co najmniej: 0,25 etatu – dla osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności; 0,5 etatu – dla osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności;
       0,5 etatu – dla osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności, z uwagi na niepełnosprawność intelektualną, całościowe zaburzenia rozwojowe, długotrwałą, chroniczną niepełnosprawność
      o charakterze psychicznym, niepełnosprawność sprzężoną; 0,75 etatu – dla pozostałych osób
      z lekkim stopniem niepełnosprawności;
    • lub umowy cywilnoprawnej z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem.

Absolwencie z niepełnosprawnością! Szukasz pracy?

Ten projekt jest dla Ciebie, jeśli:

  • Jesteś osobą z niepełnosprawnością
  • Studiujesz na ostatnim roku studiów licencjackich/magisterskich/doktoranckich/podyplomowych lub ukończyłeś studia maksymalnie 5 lat temu
  • Nie pracujesz lub pracujesz dorywczo na umowie cywilnoprawnej lub pracujesz poniżej swoich kwalifikacji
  • Zamieszkujesz teren województwa dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, wielkopolskiego lub zachodniopomorskiego

Oferujemy:

  • Płatny 4-miesięczny staż (stypendium 3 510,92 zł netto/m-c).
  • Certyfikowane kursy i szkolenia zawodowe, które zwiększą Twoje kompetencje.
  • Wsparcie w znalezieniu zatrudnienia

Skontaktuj się z nami!

Pracodawco, pokażemy Ci, jak wiele możemy wnieść do Twojej firmy!
Absolwencie, pomożemy Ci zdobyć doświadczenie i pracę!

e-mail: j.jajkiewicz@kontraktor.biz.pl
tel. 885 402 718

Uzupełnij formularz kontaktowy a my do Ciebie zadzwonimy!

Link do formularza: https://forms.office.com/r/AqEtXuEbnr

Chcesz przyjąć na staż lub zatrudnić uczestnika projektu?

Uzupełnij formularz zgłoszenia zapotrzebowania na stażystę/pracownika: https://forms.office.com/r/0BtCK2Twgj

Więcej informacji o projekcie znajdziesz tutaj: https://kontraktor.biz.pl/projekt-pfron



Załączniki


Centrum Kształcenia Ustawicznego


NOWA USTAWA O ZATRUDNIANIU CUDZOZIEMCÓW


NOWA USTAWA O RYNKU PRACY i SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA


Program aktywizacji i integracji